    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Kwarantanna
    Date: Sun, 08 Mar 2020 01:25:49 GMT

    On 2020-03-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Brzmi troche jak OIOM.

    Among its equipment, the facility should have wheelchairs, a stretcher,
    back board for spine immobilization, lab capabilities for tests, oxygen,
    EKG capability, two defibrillators, cardiac monitors and other equipment
    to gauge vital signs.

    Nie ma np. respiratorów (ventilator), pewnie nie ma nawet niczego do
    intubacji.
    http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    160002218/O/D20162218.pdf

    > A jak pasazer lub zalogant bedzie mial zapalenie wyrostka ?
    > Czy to sie dzis daje stabilizowac czy nawet wyleczyc, bez chirurga ?

    https://www.cruiselawnews.com/tags/medical-evacuatio
    n/ Najwyraźniej
    nawet do ca 400 mil, w zalezności od konieczności się ewakuuje. A
    powyżej pewnie nie. Wyrostek to jeszcze ujdzie - sam się bujałem parę
    dni zanim mnie zdiagnozowali, ale taki udar, albo tętniak to już może
    być tragedia. Nb. pierwszy art. z ww. linka dotyczy pozwu za brak
    szybkiej ewakuacji w przypadku udaru.

    > Co by nie mowic - mala przestrzen, duzo zakazonych - trudno, zeby sie
    > nie rozwijala. Dodaj lekarzy, ktorzy akurat na kwarantannie moga sie
    > malo znac, i chocby koniecznosc wspolnej stolowki.

    Bez przesady. Ot choćby pełne zabezpieczenie załogi tak aby nie stykała
    się z naczyniami, ubraniami etc. zakażonych. Wspólna stołówka też nie
    jest koniecznościa - nie mogli jeść w kabinach? Przecież oni nawet masek
    nie mieli na początku.

    No właśnie. Ale raczej nie ma.

    --
    Marcin