    From: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kupno samochodu z nieważnym przeglądem i ubezpieczeniem
    Date: Thu, 21 Apr 2011 20:56:03 +0200

    On 2011-04-21 15:34, MZ wrote:

    > Fakt, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w dniu kupna zgodnie z
    > ustawą wykupił OC w dowolnej firmie.

    Tak planuję. Myślę żeby zrobić tak, że podpiszemy w chwili kupna
    papierek, że kupuję samochód bez ubezpieczenia i zrzekam się tego
    ubezpieczenia oraz wszelkich jego konsekwencji (ktoś potrafiłby to ubrać
    w sensowny i prawniczy tekst?:) ) i od razu kupujęnowe na siebie.

    > Nie do końca prawda, patrz wyżej. Kupujący w dniu zakupu wykupi OC i on
    > ma problem z głowy (prawie). Do sprzedającego przyjdzie pewnie za jakiś
    > czas komornik windykując zaległości. Kupujący musi tylko na podstawie
    > VIN i numerów rejestracyjnych sprawdzić u kogo jest to nieopłacone OC i
    > wypowiedzieć je w ciągu 30 dni od kupna. Nie ma co demonizować.

    Udało mi się zdobyć VIN i nr rej - jestem w trakcie "zapytywania" ufg :)

    > Jeśli nie ma polisy OC, to w umowie wyraźnie zaznaczyć, że nie
    > przekazano polisy OC bo nie była opłacona.

    Musi być w umowie, czy może być oddzielnym kwitkiem?

    > Sprzedający się na pewno nie
    > ucieszy, ale kupującemu to chroni 4 litery.

    Będę nalegał na coś takiego.

    > Jeśli ma gaz, to koniecznie
    > sprawdzić czy wbity w dowód i czy jest papier z homologacji, najlepiej
    > na instalację i zbiornik, a w ostateczności na sam zbiornik. Można go
    > odtworzyć, ale to kosztuje i wymaga czasu.

    Zwrócę uwagę.

    > No nie będzie to klasyczny zakup, ale odpowiednio się asekurując
    > formalnie można z tego wybrnąć. Gorzej ze stanem technicznym takiego
    > auta- może się okazać że trzeba duuuużo włożyć w "pakiet startowy".

    Samochód był już u mechanika, nawet przejechałem się kawałek (wolałem
    jako kierowca nieubezpieczonym i nieprzeglądniętym na normalną ulicę nie
    wyjeżdżać :D

    Planuję jeszcze tuż przed zakupem zabrać go na przegląd - najwyżej
    wyjdzie coś co nie zauważył "mój" mechanik, a i kupię już ubezpieczony.