  • Data: 2011-08-04 16:18:02
    Temat: Re: Kupno samochodu z OC na raty.
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "M." <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:41f0.000000ec.4e3459c0@newsgate.onet.pl...
    > Dziś 30 lipca (sobota) kupiłem auto, które ma OC rozłożone na raty i
    > zapłata
    > drugiej z nich mija 1 sierpnia (poniedziałek). Ani nie zdążę na czas im
    > zapłacić, ani nie zdążę na czas ich powiadomić, że rezygnuję (zdaje się,
    > że
    > należy to zrobić na jeden dzień roboczy przed terminem). Co mam w tej
    > sytuacji
    > zrobić? Towarzystwo ubezpieczeniowe to Link4, także przejść się do nich
    > nie da,
    > bo działają tylko wirtualnie (dodatkowo w weekendy, nie działa infolinia
> [...]

    Przede wszystkim nie sluchac naganiacza z Link4 i nic nie placic. Jak sam
    juz znalazles na forach, auto ma wazne OC na czas jaki zostala zawarta
    polisa (zawsze 12mies), a jej platnosc to zupelnie inna historia.

    Co masz zrobic? Najzwyczajniej wypowiedziec umowe w ciagu 30 dni od daty
    nabycia auta. Za te dni od 1 sierpnia do czasu powiadomienia towarzystwa
    polisa, nie bedzie oplacona.

    Zgodnie z art 32.3 ustawy o obwiazkowym OC, solidarnie (ze zbywcą)
    odpowiadacie za skladke do dnia powiadomienia towarzystwa o transakcji.
    Mozecie to sobie ujac w cenie auta, uzgodnic miedzy soba, czy jak tam
    chcecie. Juz po wypowiedzeniu, uzgodnisz z Link4 ile im jestes winny ze te
    pare dni (jesli dojdziesz do wniosku, ze to Ty zaplacisz).

    --
    Pozdr.
    Kenny