  • 1. Data: 2004-11-10 11:36:26
    Temat: Kupno samochodu - kto płaci pod. od czynn. cyw-prawnych?
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam
    Jak mówi KC taką opłatę ponoszą solidarnie kupujący i sprzedający jeśli umowa
    nie stanowi inaczej.
    W umowie nie zostało określone kto ma płacić. Gdy chciałem zarjestrować auto
    kupione na rynku wtórnym, wydz. komunikacji poinformował mnie, że aby dokonać
    rejestracji muszę mieć pieczątkę US na umowie kupna-sprzedaży. US taką
    pieczątkę przybijał po dokonaniu wpłaty na pod od czynności cyw-prawnych.
    Zakładając, że kazdy ma płacić po połowie - jak taką sytuacje rozwiązać?

    pzdr grem

  • 2. Data: 2004-11-10 11:51:25
    Od: "magia" <m...@g...pl>

    > Witam
    > Jak mówi KC taką opłatę ponoszą solidarnie kupujący i sprzedający jeśli
    > umowa
    > nie stanowi inaczej.

    W Polsce zwyczajowo przyjete jest ze taka oplate ponosi kupujacy.

    m.

  • 3. Data: 2004-11-10 11:53:13
    Od: g...@p...onet.pl

    > Użytkownik <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > W Polsce zwyczajowo przyjete jest ze taka oplate ponosi kupujacy.

    Zwyczaj zwyczajem a prawo mówi, że salidarnie.

  • 4. Data: 2004-11-10 12:45:04
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik g...@p...onet.pl napisał:

    > Zwyczaj zwyczajem a prawo mówi, że salidarnie.

    To idz do sprzedajacego i z nim pogadaj.

    P.S. Prawo prawem, a rzeczywistosc rzeczywistoscia.

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos(at)op.No.More.Spam.polska

  • 5. Data: 2004-11-10 13:19:42
    Od: "Mikołaj" <l...@s...com>

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości

    > To idz do sprzedajacego i z nim pogadaj.
    >

    > P.S. Prawo prawem, a rzeczywistosc rzeczywistoscia.

    A nie jest tak, że bez zapłaconego podatku pcc nie zarejestruje się
    samochodu w u. miejskim?
    Wcześniej wiem że tak było, nie wiem jak teraz...

    pozdr

  • 6. Data: 2004-11-10 13:35:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Mikołaj" <l...@s...com> napisał w wiadomości

    > A nie jest tak, że bez zapłaconego podatku pcc nie zarejestruje się
    > samochodu w u. miejskim?
    > Wcześniej wiem że tak było, nie wiem jak teraz...

    a o czym on pisze?
    wlasnie o tym :) tylko jeszcze dziwnym trafem chce spowodowac aby to za
    niego sprzedajacy zaplacil polowe podatku

  • 7. Data: 2004-11-10 13:44:50
    Od: m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga)

    >A nie jest tak, że bez zapłaconego podatku pcc nie zarejestruje się
    >samochodu w u. miejskim?

    Nie jest tak, ja kupowalem auto w lipcu od znajomego i rejestrowalem
    (w Lodzi) je bez oplacenia podatku, co uczynilem dopiero pozniej.

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 8. Data: 2004-11-10 13:48:12
    Od: "Monika" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Witek Mozga" <m...@t...pl.nojunk> napisał w wiadomości

    > Nie jest tak, ja kupowalem auto w lipcu od znajomego i rejestrowalem
    > (w Lodzi) je bez oplacenia podatku, co uczynilem dopiero pozniej.

> [...]

    podpisuje sie pod tym, zmienily sie przepisy, w tej chwili Urzad M. nie
    interesuje sie czy oplaciles podatek - z podatku rozliczasz sie US. (tak mi
    powiedzialy Panie w UM, bo myslalam ze jest odwrotnie i poki nie oplacilam
    podatku nie poszlam do UM, a moglam to wczesniej zrobic).
    pozdrawiam
    Monika

  • 9. Data: 2004-11-10 14:07:16
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "Mikołaj" <l...@s...com> napisał w wiadomości

    > a o czym on pisze?
    > wlasnie o tym :) tylko jeszcze dziwnym trafem chce spowodowac aby to za
    > niego sprzedajacy zaplacil polowe podatku

    A powinen pisac, ze za zaplate PCC strony odpowiadaja SOLIDARNIE.

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-11-10 15:31:59
    Od: Piotr <p...@p...fm>

    g...@p...onet.pl wrote:

    > Zwyczaj zwyczajem a prawo mówi, że salidarnie.

    Sprawdź najpierw czy w umowie kupna-sprzedaży nie ma punktu "wszelkie opłaty
    związane z transakcją ponosi Kupujący" albo poodbnego.

    pozdrawiam
    Piotr