  • 1. Data: 2005-06-17 07:22:45
    Temat: Kupno mieszkania
    Od: "KOMTUR" <k...@m...jest.obok.pl>

    Witam!

    Moj znajomy ma pewien problem.
    Otoz chcial kupic uzywane mieszkanie na kredyt. Znalazl juz mieszkanie
    kredyt przyznany, ale wyszla nieciekawa sprawa.

    To mieszkanie bylo wykupowane w grudniu 2000 roku od Urzedu Miasta. Urzad
    przyznal na nie 70% bonifikaty plus 10% za jednorazowa wplate. Teraz
    sprzedawca byl ponoc w urzedzie i jakby sprzedal musialby doplacic prawie 70
    tys urzedowi miasta. Podejrzewam ze musialby oddac ta bonifikate.

    Dlaczego? Na jakiej podstawie?
    W akcie notarialnym nic nie jest napisane po jakim czasie wolno sprzedac to
    mieszkanie. Kiedy mozna je sprzedac?

    Jakie przepisy to reguluja?

    KOMTUR

    Bank zdjęć royalty free
    www.stockphoto.komal.pl

  • 2. Data: 2005-06-17 12:12:02
    Temat: Re: Kupno mieszkania
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    KOMTUR napisał(a), dnia 17-06-05 09:22 co następuje:

> [...]
    > prawie 70 tys urzedowi miasta. Podejrzewam ze musialby oddac ta bonifikate.
    musiałby, urząd miasta będzie się upominał o zwrot.

    > Dlaczego? Na jakiej podstawie?
    > W akcie notarialnym nic nie jest napisane po jakim czasie wolno sprzedac
    > to mieszkanie. Kiedy mozna je sprzedac?
    różnie, powinno być napisane w akcie "wykupu".
    Z reguły 5 lat, ale zdarzało się, że wpisywali ludziom i 10 lat.

    > Jakie przepisy to reguluja?
    ustawa o gospodarce nieruchomościami, szczególnie nowela z września 2004.

    Radzisz

  • 3. Data: 2005-06-17 13:16:50
    Od: "KOMTUR" <k...@m...jest.obok.pl>

    Użytkownik "Radzisz" <n...@l...spamu.invalid.pl> napisał w wiadomości
    > ustawa o gospodarce nieruchomościami, szczególnie nowela z września 2004.

    Dziekuje

    --
    KOMTUR

    Bank zdjęć royalty free
    www.stockphoto.komal.pl

  • 4. Data: 2005-06-17 13:51:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Radzisz wrote:

    > ustawa o gospodarce nieruchomościami,

    Tak

    > szczególnie nowela z września
    > 2004.

    Nie. Prawo nie działa wstecz. Ta nowela nie obejmuje umowy z roku 2000

  • 5. Data: 2005-06-17 20:43:19
    Od: Radzisz <m...@i...w.pl>

    Użytkownik jureq napisał:

    >Ta nowela nie obejmuje umowy z roku 2000
    a ja twierdzę, że jednak tak. Prawo wstecz nie działa, lecz nowela
    dotyczy obowiązku zwrotu bonifikat udzielonych na wykup mieszkania,
    które jest sprzedawane _po_ wejściu w życie noweli (wrzesień 2004)

    > Nie. Prawo nie działa wstecz.
    owszem, nikt nie każe zwracać bonifikat ludziom którzy sprzedali
    mieszkanie wykupione _przed_ wejściem w życie noweli.
    Co innego jeżeli sprzedajesz _po_ wejściu w życie noweli.
    Prawo tutaj nie działa wstecz, niestety zmieniły się przepisy i obecnie
    gmina _musi_ żądać zwrotu bonifikaty.

    Radzisz