  • 1. Data: 2005-06-17 07:23:39
    Temat: Urlop
    Od: "Les P" <l...@n...pl>

    Witam

    Jak obecnie nalicza się urlop? Pracowałem na pół etatu, ale moje zarobki
    wielokrotnie przewyższały kwotę umieszczoną w umowie. Tymczasem pracodawca
    nie chce wypłacić średniej z ostatnich trzech miesięcy, tylko ową sumę z
    umowy. Czyżby przepisy tak się zmieniły, czy chce mnie "nabić w butelkę"?

    Pozdrawiam i dziękuję za każde spostrzeżenie.

    Les P

  • 2. Data: 2005-06-17 07:26:21
    Temat: Re: Urlop
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Les P wrote:
> [...]
    > pracodawca nie chce wypłacić średniej z ostatnich trzech miesięcy, tylko
    > ową sumę z umowy. Czyżby przepisy tak się zmieniły, czy chce mnie "nabić

    zarobki były oficjalnie wyższe, czy na lewo wyższe?

  • 3. Data: 2005-06-17 08:08:23
    Od: "Les P" <l...@n...pl>

    > Les P wrote:

    > zarobki były oficjalnie wyższe, czy na lewo wyższe?

    Jak najbardziej oficjalne. Można powiedzieć, że pracowałem na 1,5 etatu, a
    umowy pracodawca nie zmienił prawdopodobnie po to, aby płacić mniejsze
    składki i podatki. Być może traktował dłuższy czas mojej pracy jako
    nadgodziny? Nie otrzymywałem wyszczególnionych składników, ale w dokumentach
    jest, że moje wynagrodzenie netto było trzykrotnie większe niz to wynikające
    z umowy.

    Pozdrawiam

    Les P

  • 4. Data: 2005-06-17 08:20:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Les P wrote:

> [...]
    >

    > Jak najbardziej oficjalne. Można powiedzieć, że pracowałem na 1,5 etatu,
    > a umowy pracodawca nie zmienił prawdopodobnie po to, aby płacić mniejsze

    Nie ma znaczenia i tak się płaci od tego co faktycznie wypłacone, a nie
    od tego co w papierach. Pod warunkiem, że oficjalnie wypłacone oczywiście.

> [...]
    > nadgodziny? Nie otrzymywałem wyszczególnionych składników, ale w
    > dokumentach jest, że moje wynagrodzenie netto było trzykrotnie większe

    składniki masz na pasku, który powinieneś dostać.
    Pytanie jak on to naliczał.
    Średnia z trzech miesięcy to średnia z trzech miesięcy, nic się tu nie
    da wymyśleć. Z tym, że pewne składniki pensji mogą się do tej średniej
    nie wliczać. Trzebaby znać jak to było rozpisane.

  • 5. Data: 2005-06-17 08:40:57
    Od: "Les P" <l...@n...pl>

    > Nie ma znaczenia i tak się płaci od tego co faktycznie wypłacone, a nie od
    > tego co w papierach. Pod warunkiem, że oficjalnie wypłacone oczywiście.

    Więc pewnie nie, bo nie dostałem nigdy żadnego paska ani potwierdzenia.
    Ale w dokumentach firmy jest przecież lista którą podpisywałem.

> [...]
    > wymyśleć. Z tym, że pewne składniki pensji mogą się do tej średniej nie
    > wliczać. Trzebaby znać jak to było rozpisane.

    Goła pensja bez żadnej premii. Chodzi o stawkę godzinową pomnożoną
    trzykrotnie.
    Warto walczyć? Bo jeśli on (pracodawca) ma taki bajzel w papierach, to chyba
    nie będzie mu żależało na tłumaczeniach w inspektoratach pracy, czy sądzie
    pracy? A ja już u niego nie pracuję. Chodzi tylko o zaległy urlop za dwa
    lata.

    Pozdrawiam

    Les P

  • 6. Data: 2005-06-17 08:42:36
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Les P" <l...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pracy? A ja już u niego nie pracuję. Chodzi tylko o zaległy urlop za dwa

    Chodzi Ci o ekwiwalent za urlop, czy dopłatę za wykorzystany urlop?

    L.

  • 7. Data: 2005-06-17 08:50:04
    Od: "Les P" <l...@n...pl>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Chodzi Ci o ekwiwalent za urlop, czy dopłatę za wykorzystany urlop?

    Dopłatę, bo urlop wykorzystałem. Chociaż za zeszły rok otrzymałem ekwiwalent
    mniejszy od sumy wyszczególnionej na umowie, i o to też chcę powalczyć.

    Pozdrawiam

    Les P

  • 8. Data: 2005-06-17 08:58:57
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Użytkownik "Liwiusz"

    > Dopłatę, bo urlop wykorzystałem. Chociaż za zeszły rok otrzymałem
    ekwiwalent
    > mniejszy od sumy wyszczególnionej na umowie, i o to też chcę powalczyć.

    Algorytm obliczania wynagrodzenia urlopowego jest w art. 172 (100) kodeksu
    pracy:

    "Za czas urlopu pracownikowi przysługuje wynagrodzenie, jakie by otrzymał,
    gdyby w tym czasie pracował. Zmienne składniki wynagrodzenia mogą być
    obliczane na podstawie przeciętnego wynagrodzenia z okresu 3 miesięcy
    poprzedzających miesiąc rozpoczęcia urlopu; w przypadkach znacznego wahania
    wysokości wynagrodzenia okres ten może być przedłużony do 12 miesięcy."

    L.

  • 9. Data: 2005-06-17 09:11:59
    Od: "Les P" <l...@n...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał

    > "Za czas urlopu [...]

    Wielkie dzieki. Już wiem co robić.
    Jakbyśmy się kiedyś spotkali w realu, to masz u mnie wiaderko piwa:-)

    Pozdrawiam

    Les P