  • 1. Data: 2002-07-17 10:14:48
    Temat: Kupno mieszkania
    Od: "Juntek" <j...@g...pl>

    1. Czy umowę wstępną (przedsprzedażną) powinno się zawierać notarialnie? Czy
    notariusz weźmie 2x jeśli później będę podpisywał umowę sprzedaży?

    2. Jakie są "standardowe" kwoty zaliczki? 10%, 5% ? Wiem, że to tylko
    kwestia umowy, ale...

    Dzięki, pozdrawiam,
    Juntek

  • 2. Data: 2002-07-17 13:24:39
    Temat: Re: Kupno mieszkania
    Od: "Voytek " <w...@N...poczta.gazeta.pl>

    Juntek <j...@g...pl> napisał(a):

    > 1. Czy umowę wstępną (przedsprzedażną) powinno się zawierać notarialnie? Czy
    > notariusz weźmie 2x jeśli później będę podpisywał umowę sprzedaży?

    tylko notarialnie

    2. Jakie są "standardowe" kwoty zaliczki? 10%, 5% ? Wiem, że to tylko
    > kwestia umowy, ale...
    razem wszystkie opłaty: tj. taksa notarialna, VAT, opłaty sądowe wynosza przy
    takiej umowie mniej więcej ... ok 2 % wartosci przedmiotu umowy

  • 3. Data: 2002-07-18 11:03:46
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Voytek "

    Czy

    > tylko notarialnie

    Mysle, ze tak naprawde Juntek pyta o co innego.
    O umowe "przyzeczenia sprzedazy". Nie wiem dlaczego przyzeczeine sprzedazy
    mialoby pod rygorem niewaznosci wymagac formy notarialnej..

> [...]
    przy
    > takiej umowie mniej więcej ... ok 2 % wartosci przedmiotu umowy

    Tu juz prawie napewno Juntek pyta o co innego.

    O ZADATEK lub ZALICZKE na poczet obiecanej sprzedazy, a nie o oplaty
    notariusza.

    Rzeczywiscie regul nie ma.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-07-18 11:15:27
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > O umowe "przyzeczenia sprzedazy". Nie wiem dlaczego przyzeczeine sprzedazy
    > mialoby pod rygorem niewaznosci wymagac formy notarialnej..

    AFAIK to notarialna forma ma wieksza moc w sadzie, co ma duze znaczenie dla
    kupujacego. Wyrok na jego korzysc podobno jest "od reki".

    Karol

  • 5. Data: 2002-07-18 11:23:28
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Karol"
    > AFAIK to notarialna forma ma wieksza moc w sadzie, co ma duze znaczenie
    dla
    > kupujacego. Wyrok na jego korzysc podobno jest "od reki".
    >
    > Karol

    Tylko czy warto za to placic notariuszowi?

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-07-18 11:46:23
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > "Karol"
    > dla

    > Tylko czy warto za to placic notariuszowi?

    To juz kazdy musi ocenic sam.

    Karol

  • 7. Data: 2002-07-18 12:13:19
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    Karol oznajmił::
    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    nie pod rygorem nieważności, moze być w każdej formie, ale
    przedwstępna umowa sprzedaży _nieruchomości_ zawarta w formie aktu
    notarialnego możę być "wyegzekwowana" w Sądzie.
    Innymi słowy można złożyć pozew o zobowiązanie Sprzedającego do złozenia
    oświadczenia woli o sprzedaży.
    Wyrok Sądu zastępuje to oświadczenia i już mamy zawartą umowę.

    Jesli umowa przedwstępna nie będzoe w takiej formie można jedynie
    domagać się odszkodowania.

    > AFAIK to notarialna forma ma wieksza moc w sadzie, co ma duze
    znaczenie dla
    > kupujacego.

    faktycznie ta okładka aktu mocna jest i może imho posłużyć jako broń.

    BP. NMSP

    pozdrawiam

    marcin

  • 8. Data: 2002-07-24 15:34:10
    Od: "666" <p...@p...com>

    Nie myl zaliczki z zadatkiem, zajrzyj do Kodeksu cywilnego...
    JaC

  • 9. Data: 2002-07-31 09:17:54
    Od: "McGyver" <m...@w...onet.pl>

    > razem wszystkie opłaty: tj. taksa notarialna, VAT, opłaty sądowe wynosza
    przy takiej umowie mniej więcej ... ok 2 % wartosci przedmiotu umowy

    - zaliczka jest zwrotna, a zadatek nie .
    nei widzialem orginalnej wiadomosci, jezeli chodzi o umowe przedwstepna to
    nie zrobic glupoty

    pozdrawiam
    Mac