eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKupilem dzialke rekraacyjna... z dachem azbestowym ! Co robic ? › Re: Kupilem dzialke rekraacyjna... z dachem azbestowym ! Co robic?
    From: blas <m...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kupilem dzialke rekraacyjna... z dachem azbestowym ! Co robic?
    Date: Fri, 15 Jul 2005 14:00:39 GMT

    Buc lubelskiego sadownictwa Otto Falkenstein ujawnil:

    > A podstawa prawna tego twierdzenia? I pamiętaj że w Polsce obowiązuje
    > polski KC i orzecznictwo polskiego SN

    I co z tego? Jest tak samo odpowiedzialny jak w Meksyku. To raczej
    kwestia glupoty lokalnych sadow w orzekaniu a nie odpowiedzialnosci.

    > A co do wady to jest ona jak najbardziej mozliwa do usunięcia. Przez
    > wymianę dachu.

    Tylko ze wymiana zgodna ze znana obecnie wiedza i niebezpieczenstwem
    przekroczy kilkaset razy cala wartosc budynku.

    I oczywiscie ryzyka sie NIE UDOWADNIA z definicji. Udowadnia sie tylko
    bezpieczenstwo. Zatem, czego nie jest w stanie argumentowac pozwany
    bierze sie automatycznie na korzysc powoda. Inaczej mowiac, ciezar
    dowodowy (bezpieczenstwa) spocznie na pozwanym.

    > Podstępnego zatajenia też nie było, chyba, że zapytał
    > wprost czy jest azbest, a odpowiedziano mu, że nie ma.

    Nie musi byc. Wystarczy ze posidal wiedze o NIEBEZPIECZENSTWIE, lub
    powinien byl ja posiadac w momencie sprzedazy. Sprawa zamknieta.