  • Data: 2003-06-17 17:52:15
    Temat: Re: Kupilem auto i nie wiem co dalej
    Od: "Slayer" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał

    | skad ten wniosek?
    | wydawal sie wiedziec co mowi, szczegolnie ze zwrocil na ten fakt uwage, w
    | zwiazku z tym ze mojej fury w katalogu nie bylo :)

    wniosek wynika z ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych (Dz.U.z 2000r. Nr 86
    poz. 959 z późn. zmian.) art 6 ust 1 pkt1 lit"c" - podstawę opodatkowania przy
    umowie
    sprzedaży stanowi wartość rynkowa prawa majątkowego - następnie art 6 ust. 2 -
    Wartość
    rynkową przedmiotu czynności cywilnoprawnej określa się na podstawie przeciętnych cen
    stosowanych w danej miejscowości w obrocie rzeczami tego samego rodzaju i gatunku, z
    uwzględnieniem ich stanu i stopnia zużycia, z dnia dokonania tej czynności,, potem
    jeszcze ust 3 i 4.

    z niniejszego zapisu wynika że cena sprzedaży nie ma żadnego znaczenia, działa to w
    obie strony, jak się kupi za "tanio" to płaci się więcej, a jak za "drogo" to mniej,
    urzędnik przyjmujący deklarację NIE MA PRAWA podwyższać wartości, może co najwyżeszj
    poinformować że cena jest np. za niska i najprawdopodobniej US będzie prowadził
    postępowanie mające na celu ustalenie wartości rynkowej (co zresztą uważam jest
    bardzo
    wygodne dla obu stron zarówno UeSu jak i kupującego), nie wolno mu nie przyjąć
    prawidłowo wypełnionej deklaracji.

    wiek przedmiotu sprzedaży nie ma żadnego znaczenia, możliwe że "urzędnik" miał
    katalog
    typu Eurotax w którym są pojazdy do lat 15-tu i tak sobie "wymyślił"