    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sun, 5 Jul 2015 04:35:18 -0700 (PDT)
    <Pine.WNT.4.64.1507041024030.3556@quad>
    Subject: Re: Ktoś chce mnie orżnąć na kilka stówek - doradźcie coś
    From: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Na trochę ucichłem, bo chciałem odpocząć od sprawy. Żeby nie wyszło na to, że
    rozdmuchałem temat i przestałem się nim interesować, informuję jak wygląda bieżąca
    sytuacja. Jeszcze przed ostatecznym terminem podanym w wezwaniu (18.06) wysłałem do
    tej firmy windykacyjnej list polecony, w którym wyjaśniłem, że nie pobierałem ani nie
    udostępniałem tego filmu, w związku z czym nie zamierzam niczego im płacić, a w
    przypadku otrzymania od nich kolejnego pisma zamierzam złożyć doniesienie do
    prokuratury o próbie wyłudzenia. Od 18.06 do dziś nie otrzymałem żadnej nowej
    przesyłki w tej sprawie. Oczywiście nie łudzę się, że temat jest już zamknięty, ale
    przy okazji mam jeszcze takie pytania natury ogólnej:

    1. czy można odpowiadać za "historyczną" zawartość swojego dysku twardego? Mnie
    akurat ten problem nie dotyczy, ale załóżmy, że ktoś kiedyś miał na dysku i używał
    nielegalnej wersji jakiegoś drogiego oprogramowania, po czym sformatował dysk i
    więcej nie grzeszył. Przypuśćmy, że ileś miesięcy czy lat później odpowiednie służby
    chcą mu z jakiegoś powodu przetrzepać dysk i natykają się na ślad wspomnianej
    aplikacji, której kiedyś używał. Czy może za to beknąć? Przecież może się okazać, że
    jakiś dobry wujek dał nam w prezencie niepotrzebny mu już stary komputer i co -
    możemy kiedyś ponosić konsekwencje tego, że wujaszek trzymał w przeszłości na dysku
    jakieś niedozwolone materiały, a przed oddaniem nam sprzętu nie był na tyle
    przezorny, żeby globalnie zamazać zawartość dysku, a jedynie go sformatował?

    2. skoro obecnie nie toczy się przeciwko mnie żadne postępowanie (a przynajmniej nic
    o tym nie wiem), to mogę dowolnie ingerować w zawartość swojego dysku twardego, czy
    może tego typu zabiegi będą w razie czego interpretowane jako okoliczność obciążająca
    i próba usuwania "dowodów przestępstwa"? Konkretnie: czy teraz, jeśli najdzie mnie
    taka ochota, mogę niezależnie od powodów do woli formatować/zerować itp. dysk twardy
    swojego komputera, czy też lepiej tego nie robić, bo potem mi zarzucą "zacieranie
    śladów"?