    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Subject: Re: Ktoś chce mnie orżnąć na kilka stówek - doradźcie coś
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <mljkv2$23m$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <mlk3lm$3ii$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <557dd2ef$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <557dff43$0$8374$65785112@news.neostrada.pl>
    <mll22k$3rn$1@node1.news.atman.pl>
    <557e0ed4$0$2202$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 16 Jun 2015 09:42:43 GMT

    Dnia Mon, 15 Jun 2015 01:31:30 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > I to jest właśnie bardzo celna uwaga. Jaki sens ma ściganie przestępstw,
    > które nie dość, że są popełniane niemal powszechnie, to jeszcze w
    > dodatku raczej nie spotyka się z potępieniem większości społeczeństwa.
    >
    > Ale tu by przydała się po prostu korekta prawa autorskiego oraz zmiana
    > procedury poprzez zastąpienie zabezpieczania komputerów, na korzyść
    > zabezpieczania danych z dysku na jakiś nośnik. Sądzę, że drugi z moich
    > postulatów jest po prostu kwestią środków finansowych i praktyki, może
    > trzeba będzie poprzeć kilkoma skargami i odszkodowaniami za bezpodstawne
> [...]

    Tak na prawdę w większości "cywilizowanych" krajów obowiązują przepisy
    podobne do tych polskich. I w większości krajów dysponenci PA doszli już
    dawno do wniosku, że nie ma sensu ścigać indywidualnych torrentowiczów.
    Ścigać należy tych, którzy z naruszeń PA uczynili źródło dochodu - czyli
    właścicieli witryn udostępniających utwory i właścicieli trackerów
    chociaż oni sami nic nie udostępniają. W polskim prawie nadal nie jest do
    końca jasne czy właściciela trackera można ścigać. Drugi problem, który
    się ostatnio pojawia to wysyp kancelarii prawnych, które na podstawie
    niekoniecznie najlepszych dowodów zaczęły wysyłać pisemka z żądaniami
    "okupu", licząc na to, że jeśli choć 10% zastraszonych zapłaci to i tak
    będą finansowo do przodu.