  • Data: 2013-07-12 01:25:09
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach? Pierwsze kary smieciowe!
    Od: Grzegorz Staniak <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 11.07.2013, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Ostatnie 5 słów to nieprawda.

    Bez żartów. Doczytaj sobie jak wyglądała bankowość w USA po Wielkim
    Kryzysie, kiedy ogólnie gospodarka USA była najbardziej regulowaną
    gospodarką tzw. Zachodu -- i rosła w tempie, o którym dzisiaj może
    tylko pomarzyć. Od czasów Raegana zniesione zostały praktycznie
    wszystkie ograniczenia dotyczące stóp procentowych, działalności
    międzystanowej, poziomów lewarowania, łączenia bankowości komercyjnej
    z inwestycyjną itd. itp. Poczytaj sobie choćby o tym co to była
    ustawa Glassa-Steagala i dlaczego jej zniesienie przyczyniło się
    do tzw. kryzysu finansowego. Poczytaj sobie też o tym jak ten model
    działania był naśladowany (np. londyńskie City) i eksportowany przez
    międzynarodowe instytucje (MFW, Bank Światowy). A następnie popatrz
    na serię kryzysów finansowych, od dalekowschodniego do bańki subprime,
    które ten tryb działania wyprodukował.

    Możesz sobie być fanatykiem Religii Niewidzialnej Ręki, ale zamykając
    oczy na rzeczywistość już się po prostu ośmieszasz.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail *dot* com>