  • Data: 2010-10-07 09:39:18
    Temat: Re: Kto tu łamie prawo - wynagrodzenie ?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-05 12:45, IwonaW pisze:
    > Użytkownik "RadekD"<r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > I ty i pracodawca lamiecie prawo. On bo nie odprowadza za ciebie pelnych
    > skladek ZUS, ty bo nie odprowadzasz w pelnej wysokosci podatku dochodowego -
    > pracodawca jest tylko jego platnikiem.
    > Jezeli chcesz byc w porzadku to w mozesz w rozliczeniu rocznym PIT podac
    > wynagrodzenie w wysokosci faktycznie otrzymanej i zaplacic podatek w
    > prawidlowej wysokosci. A do pracodawcy wystapic o skorygowanie PIT-11 jezeli
    > bedzie na inna kwote niz faktycznie otrzymana bo inaczej sie deklaracje w US
    > "rozjada" ;-)

> [...]

    Miejmy tylko nadzieję,że sądy, a zwłaszcza skarbówka będzie bardziej
    wyrozumiała dla pracowników. W końcu w większości przypadków to nie
    pracownik odpowiada za taką sytuację. Na każdym kroku słyszy się o
    sytuacjach na papierze mam tyle, a zarabiam tyle.
    Często nie godząc się na takie warunki nie ma szansy na pracę, a
    pracownik cicho siedzi bo nie chce stracić roboty.

    No i załóżmy, że ktoś podaje takiego pracodawcę do sądu - a co jak
    zatrudniał on np kilkanaście osób i chcąc płacić pełne składki ZUS i
    podatek przestaje być rentowny i musi zamknąć działalność. Robotę traci
    nie tylko kilkanaście osób ale i sam pracodawca oraz tracą klienta firmy
    współpracujące.

    Dopóki najniższa krajowa będzie tak rażąco niska, a przy tym składki ZUS
    tak rażąco wysokie to będzie taka chora sytuacja.

    I wszyscy o tym wiedzą - również i urzędnicy i rządzący ale nikt z tym
    nie próbuje nic zrobić. Niestety przepisy mamy takie jak mamy.

    Niech ktoś spróbuje założyć sobie działalność gospodarczą. Nie dość, że
    od razu musi płacić haracz do ZUS - to jeszcze podatek. Choć ten drugi
    jest w miarę OK - zarobiłeś podziel się. A ZUS - zarobiłeś czy nie płać.
    i to nie mało (poza 2 pierwszymi latami).

    Ariusz