  • 1. Data: 2007-06-28 07:25:29
    Temat: Kto popełnia wykroczenie?
    Od: R De <r...@p...onet.pl>

    Mam orzeczone alimenty. Termin wpłaty - 10 dzień każdego miesiąca.
    Płace, mniej lub bardziej w terminie. Jeśli się opóźnia wpłata - płacę z
    odsetkami. Mam na to stosowne kwity. Teraz najlepsze.
    Sprawa w jakiś sposób trafiła do komornika, ze względu na wcześniejsze
    zabezpieczenie powództwa, od którego się odwoływałem, a prokuratura
    umorzyła dochodzenie z art 209 kk, z braku znamion popełnienia
    przestępstwa - czy jakoś tak. Mimo to, komornik wystawia 1-go lub 2-go
    dnia miesiąca dokument, o nieściągalności alimentów. Uprawniona dostaje
    zaliczkę z opieki społecznej. Ja płacę na przykład 8-go dnia miesiąca i
    mam - okazuje się - zobowiązania wobec MOPS.
    Pytanie - kto tu jest nienormalny?

  • 2. Data: 2007-06-28 07:28:04
    Temat: Re: Kto popełnia wykroczenie?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    R De pisze:

    > Pytanie - kto tu jest nienormalny?

    Jeśli płacisz po terminie (nawet z odsetkami) to jednak naruszasz tytuł
    wykonawczy i wierzyciel ma prawo wszcząć egzekucję. Masz płacić w
    terminie określonym w wyroku, anie później (nawet z odsetkami).

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 3. Data: 2007-06-28 08:37:27
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl>

    Użytkownik "R De" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dostaje zaliczkę z opieki społecznej. Ja płacę na przykład 8-go dnia
    > miesiąca i mam - okazuje się - zobowiązania wobec MOPS.
    Sprawdź w kwitach, czy gdzieś po drodze, jak miałeś zaległości, nie uciekł
    Ci jakiś miesiąc ? I tobie zdaje się, że płacisz za miesiąc bieżący, a
    płacisz za poprzedni.Komornik czeka do końca miesiąca, nie ma wpłaty,
    wypisuje kwity, a Ty płacisz dopiero w następnym miesiącu. I tak to się
    powtarza. Możesz to też wyjaśnić najlepiej kontaktując się bezpośrednio z
    komornikiem, gdzie tkwi błąd,
    Pozdrawiam ZiPi

  • 4. Data: 2007-06-28 22:18:40
    Od: R De <r...@p...onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Jeśli płacisz po terminie (nawet z odsetkami) to jednak naruszasz tytuł
    > wykonawczy i wierzyciel ma prawo wszcząć egzekucję. Masz płacić w
    > terminie określonym w wyroku, anie później (nawet z odsetkami).

    Nie bardzo. Płacę z góry za bieżący miesiąc. Tak sobie to ustaliłem sam,
    i tak do tej pory było, i było dobrze. Wynika to z tego, że dostaję
    pieniądze 20 każdego miesiąca, więc wolałem zapłacić wczesniej, niż mieć
    zaległości. Jednak nie jestem zobowiązany płacić konkretnie tego dnia,
    tylko do tego dnia(10 - tego każdego miesiąca). Tak więc wydanie
    dokumentu świadczącego o braku wpłaty juz 1-go czy 2-go dnia miesiąca,
    jest - w moim odczuciu - przesadą. Tym bardziej, że wiem, jaka jest
    procedura wydania takiego dokumentu w tej jednej kancelarii.

  • 5. Data: 2007-06-29 05:48:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    R De pisze:

    > Nie bardzo.

    Jak nie bardzo, kiedy to ty sam twierdziłeś że czasem płacisz po
    terminie. Nie można pisać raz tak raz tak, bo to świadczy o ..., a z
    takimi osobami nie gadam, bo to nie ma sensu.

  • 6. Data: 2007-07-01 23:14:14
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > @2007 Johnson
    > http://johnsonpl.blogspot.com/
    > "Wszystko należy upraszczać jak tylko można, ale nie bardziej"

    Odpowiedź dotyczyła postu Zbyszka. Poza tym, tak jak napisałem, po terminie
    płacę tylko czasem. Termin mam 10-go, a egzekucję "rozpoczynają" 1-go lub
    2-go dnia miesiąca. Podkreślam - płacę z góry, bo tak wolałem.