  • 1. Data: 2004-01-20 06:37:26
    Temat: Kto może wypełniać PITy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Temat poruszony na pl.praca.dyskusje, ale sądzę, że tu lepiej się
    nadaje.

    Czy Biuro Rachunkowe lub księgowy z licencją MF może wypełniać
    PITy swoim klientom, czy też mogą to tylko doradcy podatkowi?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 2. Data: 2004-01-20 13:36:20
    Temat: Re: Kto może wypełniać PITy
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Kaizen wrote:

> [...]
    >
    > Czy Biuro Rachunkowe lub księgowy z licencją MF może wypełniać
    > PITy swoim klientom, czy też mogą to tylko doradcy podatkowi?

    Ja mysle, ze pit wypelnic moze kazdy....

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-01-20 15:09:43
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Ja mysle, ze pit wypelnic moze kazdy....

    Kurdelebele
    Ja nie myślę.

    Pity może sobie wypełnić każdy sam .... jego wola i odpowiedzialność.

    Biuro rachunkowe, prowadzące klientów i rozliczające ich może wypełnić ich
    pity ... i to nie jest doradztwo podatkowe ....

    Każdemu człowiekowi może wypełnić pit doradca podatkowy

    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2004-01-20 19:46:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik fart napisał:

> [...]
    > pity ... i to nie jest doradztwo podatkowe ....
    >
    > Każdemu człowiekowi może wypełnić pit doradca podatkowy

    A żeby Fart nie pozostał gołosłownym tu jest podstawka - Ustawa o
    doradztwie podatkowym:

    "Art. 2. 1. Czynności doradztwa podatkowego obejmują:
    [...]
    3)sporządzanie, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów,
    zeznań i deklaracji podatkowych lub udzielanie im pomocy w tym zakresie,"

    ale w tym samy artykule:

    "3. Nie uważa się za czynności doradztwa podatkowego czynności
    wykonywanych w imieniu i na rzecz podatnika przez osoby uprawnione,
    zgodnie z odrębnymi przepisami, do prowadzenia ksiąg rachunkowych,
    polegających wyłącznie na prowadzeniu ksiąg rachunkowych bądź innych
    ksiąg i ewidencji do celów podatkowych oraz sporządzaniu zeznań i
    deklaracji na podstawie danych wynikających z tych ksiąg."

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-01-20 20:06:51
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 20 Jan 2004 20:46:55 +0100, Maddy
    <m...@e...com.pl> zakodował:

    >tu jest podstawka

    Dzięki :)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2004-01-21 08:48:50
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    fart wrote:

    > Kurdelebele
    > Ja nie myślę.

    ja wole myslec, niz niemyslec..

> [...]
    > pity ... i to nie jest doradztwo podatkowe ....
    >
    > Każdemu człowiekowi może wypełnić pit doradca podatkowy

    No dobrze.. sasiad ma trudnosci z pisaniem.
    Dyktuje pit-a ja wpisuje dane do rubrczek...

    czy to przestepstwo ?

    > pozdrawiam
    > fart

    Boguslaw