  • Data: 2005-06-16 17:57:08
    Temat: Re: Ksiega wieczysta - sposob korzystania z dzialki
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    MałGosia wrote:
    > No coz... jesli wydzial geodezji to wyrys robi geodeta a zatwierdza
    > prezydent, a jesli starostwo to wyrys robi geodeta a zatwierdza
    > starosta.
    Nie o to pytałem lecz o podstawę do konkretnego wpisu. Ktoś o tym
    decyduje. Pytanie kto i w jakim trybie?

    > Tego dowiesz sie w geodezji.
    Niestety nie mogę traktować tych informacji jako wiarygodnych. Chciałem
    dowiedzieć się o tym jak powinno być i z czego to wynika.

    > Akurat jesli chodzi o takie info w kw to
    > tak jak napisalam moze byc roznie.
    Może być, ale treść zapisów w KW ma priorytetowe znaczenie.

    > Taa.. zwlaszcza nieaktualne.
    To zupełnie inna sprawa czy aktualne, czy nie. Nie o to chodzi lecz o
    zasadę.

    > Nie dasz sobie wytlumaczyc,
    Pytam o stronę formalną zagadnienia, a nie o praktyczną. Nie muszę się
    dowiadywać w geodezji - wiem jaki jest stan rzeczywisty. Nie chodzi mi
    też o ew. rozbieżności pomiędzy ewidencją gruntów a kw. tylko o podstawę
    wpisu. Jeśli zmienia się sposób korzystania, to ktoś podejmuje w tej
    sprawie decyzję - czyż nie? Zarówno odnośnie wpisu w ewidencji gruntów
    jak i w kw. I o to właśnie pytam.
    Pozdrawiam,
    Piotr

    PS. Ten przykład ze zburzonym domem był niezły. Domu nie ma - wpis
    pozostał. I co? Sposób korzystania zmienia się, czy nie? Jaki wpływ mają
    wpisy w kw i ewidencji gruntów na możliwości zagospodarowania działki?