  • 1. Data: 2007-11-11 14:31:16
    Temat: Księga wieczysta / spadek / wpis
    Od: "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl>

    Jeśli było to przepraszam i proszę o informację "pod jaką frazą tego
    szukać"

    Wraz z bratem dostaliśmy w spadku mieszkanie (po 50%) Chce być jako jedyny
    wpisany do księgi - czy brat musi notarialanie się zgodzić czy jest jakaś
    inna procedura ? (uprzedzając pytania brat się zgadza i ma z tego kase)

    Przemysław Maj
    www.kluchojady.prv.pl

  • 2. Data: 2007-11-11 16:07:01
    Temat: Re: Księga wieczysta / spadek / wpis
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Kret z domu pisze:

> [...]
    > wpisany do księgi - czy brat musi notarialanie się zgodzić czy jest jakaś
    > inna procedura ? (uprzedzając pytania brat się zgadza i ma z tego kase)

    Bez notariusza sie nie obędzie.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 3. Data: 2007-11-11 16:11:42
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wpisany do księgi - czy brat musi notarialanie się zgodzić czy jest jakaś
    > inna procedura ? (uprzedzając pytania brat się zgadza i ma z tego kase)

    Dzial spadku ze splata, oczywiscie po wczesniejszyn uzyskaniu sadowego
    postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku.

  • 4. Data: 2007-11-11 16:14:49
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Bez notariusza sie nie obędzie.

    Alez zapewniam Cie, ze sie obedzie.

  • 5. Data: 2007-11-11 17:18:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Heming pisze:

    > Alez zapewniam Cie, ze sie obedzie.

    To lepiej zapewniaj autora wątku, a nie mnie.

  • 6. Data: 2007-11-11 19:36:38
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Dzial spadku ze splata, oczywiscie po wczesniejszyn uzyskaniu sadowego
    > postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku.
    To ja może dodam tutaj pytanie :

    A jeśli w wyniku działu spadku całe mieszkanie przypadnie bratu
    to czy On będzie musiał zapłacić podatek od tego mieszkania tak jakby go
    sprzedał?

    Jakie są koszty takiej sprawy o dział?

    Czy jest jakiś okres po sprawie spadkowej kiedy musi odbyćsię dział?

    zbych

  • 7. Data: 2007-11-11 20:26:42
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > To lepiej zapewniaj autora wątku, a nie mnie.

    Ale to Ty blednie informujesz, a nie On. :o)

  • 8. Data: 2007-11-11 20:46:17
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

    > A jeśli w wyniku działu spadku całe mieszkanie przypadnie bratu
    > to czy On będzie musiał zapłacić podatek od tego mieszkania tak jakby go
    > sprzedał?

    Zalezy po kim odziedziczyliscie spadek. Zakladam, ze po rodzicu, czyli
    jestescie zwolnieniu od podatku od spadkow (grupa zerowa)

    > Jakie są koszty takiej sprawy o dział?

    Wpis za sadowy dzial spadku i zniesienie wspolswlanosci to koszt 1000 zl,
    chyba ze zawiera zgodny projekt podzialu i zniesienia wspolwlasnosci to 600
    zł. Ile u notariusza tego nie wiem.

    > Czy jest jakiś okres po sprawie spadkowej kiedy musi odbyćsię dział?

    Nie ma terminu.

  • 9. Data: 2007-11-11 20:47:38
    Od: "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl>

    Czyli reasumując mam dwa wyjścia:

    Wizyta u notariusza
    Wizyta w sądzie

    ??
    Pewnie notariusz szybszy ale droższy...

    Dzięki za odpowiedzi.

    Przemysław Maj
    www.kluchojady.prv.pl

  • 10. Data: 2007-11-11 22:34:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Heming pisze:

    > Ale to Ty blednie informujesz, a nie On. :o)

    Jakoś mi sie nie wydaje ....