  • 1. Data: 2007-11-11 07:32:05
    Temat: Odbiór mieszkania a zameldowanie
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    NIedługo będę odbierał mieszkanie kupione od developera. Akt notarialny ma być
    sporządzony, wg. umowy, w terminie od 3 do 9 miesięcy po odbiorze mieszkania.
    Czy do tego, by zameldować się w tym mieszkaniu i móc wpisać je jako siedzibę
    dla działalności gospodarczej, potrzebny jest akt notarialny, czy wystarczy inne
    poświadczenie faktu, że mieszkanie jest moje i mieszkam w nim? Od kolegi
    dowiedziałem się, że bez problemu zameldował się w mieszkaniu, które odebrał, a
    nie miał jeszcze KW. Jak to więc jest ?

  • 2. Data: 2007-11-11 15:04:37
    Temat: Re: Odbiór mieszkania a zameldowanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jaQbek wrote:
> [...]
    > moje i mieszkam w nim? Od kolegi dowiedziałem się, że bez problemu
    > zameldował się w mieszkaniu, które odebrał, a nie miał jeszcze KW. Jak

    Meldujesz się tam gdzie mieszkasz.
    Idź do biura meldunkwoego z protokołem odbioru mieszkania i proś o
    odmowę na piśmie.

  • 3. Data: 2007-11-11 15:43:13
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > Meldujesz się tam gdzie mieszkasz.
    > Idź do biura meldunkwoego z protokołem odbioru mieszkania i proś o odmowę na
    > piśmie.
    A jak z kwestią zarejestrowania działalności gospodarczej w tym mieszkaniu? Czy
    muszę być formalnie jego właścicielem, tzn. mieć księgę wieczystą, czy wystarczy
    fakt zameldowania w nim ?

  • 4. Data: 2007-11-12 08:14:26
    Od: "Monika Kowalik" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Meldujesz się tam gdzie mieszkasz.
    > Idź do biura meldunkwoego z protokołem odbioru mieszkania i proś o
    > odmowę na piśmie.

    Nie wiem jak w przypadku mieszkania...
    Jak wykańczaliśmy dom musieliśmy czekać na uprawomocnienie decyzji/wniosku o
    odbiór budynku i pozwoleniu na zamieszkanie. Decyzja o nadaniu adresu dla
    budynku nie wystarczyła...

    Byłam bezdomna przez ok. 2 tygodnie. Sprzedaliśmy mieszkanie, wymeldowaliśmy
    się i wprowadziliśmy do nowego - nielegalnie... ;-)

    Dopiero jak przyszłam z uprawomocnioną decyzją z Nadzoru Budowlanego to
    zameldowali. Najlepiej dowiedz się u siebie. U mnie jeszcze jakaś "pindzia"
    wymylśliła sobie okres 7 dni po uprawomocnieniu - dla bezpieczeństwa. Po
    rozmowie z kierownikiem wydziału ten okres uległ właściwemu skróceniu - "dla
    porządku...

  • 5. Data: 2007-11-12 16:10:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Monika Kowalik wrote:

> [...]
    > odbiór budynku i pozwoleniu na zamieszkanie. Decyzja o nadaniu adresu dla

    A poprosiłaś o odmowę na piśmie.

  • 6. Data: 2007-11-12 17:02:54
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    witek pisze:

    > A poprosiłaś o odmowę na piśmie.

    Niestety, ale taka jest prawda. Juz kiedys o to pytalem na grupie. Moi
    tesciowie mieszkaja w takim domu i zgodnie z prawem nie mozna ich tam
    zameldowac, poniewaz dom nie nadaje sie do zamieszkania - czyli nie maja
    prawa tam mieszkac :)

    Jacek

  • 7. Data: 2007-11-12 17:13:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    castrol wrote:

> [...]
    > tesciowie mieszkaja w takim domu i zgodnie z prawem nie mozna ich tam
    > zameldowac, poniewaz dom nie nadaje sie do zamieszkania - czyli nie maja

    No popatrz a ja od kilku lat mieszkam zameldowany w mieszkaniu, które
    oficjalnie ciągle jest placem budowy. I 100 innych rodzin też.
    I panie w biurze meldunkowym nie miały problemu szczególnie po
    przedstawieniu im co im grozi.

  • 8. Data: 2007-11-12 19:15:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

> [...]
    > oficjalnie ciągle jest placem budowy. I 100 innych rodzin też.
    > I panie w biurze meldunkowym nie miały problemu szczególnie po

    Może w ten sposób: skoro tam mieszkasz, to zameldować się może i możesz
    (ba! powinieneś!) ale problem w tym, że za użytkowanie mieszkaniowe
    placu budowy też grozi grzywna... chyba, że masz "dyspensę" z urzędu
    (zdaje się urząd gminy ma możliwość udzielenia zezwolenia na użytkowanie
    przed zakończeniem budowy, ale głowy nie dam...)

  • 9. Data: 2007-11-12 22:10:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Nov 2007, jaQbek wrote:

> [...]
    > Czy muszę być formalnie jego właścicielem, tzn. mieć księgę wieczystą, czy

    Zameldowanie nie ma NIC DO RZECZY.

    Trzeba mieć "tytuł prawny" i tyle.
    Chyba nie chcesz zasugerować, że zgłaszający miejsce prowadzenia DG
    *musi być* właścicielem?
    Co by poczęli ci wszyscy, którzy miejsca prowadzenia DG dajmy na
    to wynajmują?
    :)
    Albo dzierżawią. Albo mają użyczone od rodziny (od nierodziny
    się nie opłaca).
    Albo korzystają na mocy umowy przewstępnej z developerem... ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-11-13 09:09:07
    Od: "Monika Kowalik" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > A poprosiłaś o odmowę na piśmie.

    Prawdę mówiąc nie przyszło mi to do głowy. Wykonałam tylko telefon do
    kierownika Wydziału z pytaniem skąd te 7 dni. Okazało się, że panie same sobie
    wymyśliły i kierwniczka twierdziła, ze nic im na ten temat nie wiadomo.
    Nie chciało mi się kłócić, bo sprawa nie była tego warta (tym razem). Kolejka
    w sprawie dowodów ogoniasta była, więc spasowałam.

    A tak na marginesie to czy każdy urzędnik ma obowiązek na moje życzenie wydać
    mi taką odmowę na piśmie? Przecież byliby zawaleni papierzyskami? Rozumiem
    jeśli ja wysyłam żądanie wydania postanowienia w tej sprawie, ale na piśmie.