  • Data: 2005-06-24 11:51:26
    Temat: Re: Krakowska ciekawostka SM
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wygląda mi to na niezły dowcip i naciągnięcie.

    Niekoniecznie. Miałem kilka razy podobny przypadek, ale tylko raz na terenie
    ogólnie dostępnym (właśnie w Krakowie na rynku). Pokazywałem żonie, teściom i
    ich znajomym Sukiennice. Oczywiście nie zapłaciłem, natomiast zagroziłem
    złożeniem skargi i dopiero wtedy się odczepili. Wszystkie oprowadzane osoby to
    Japończycy, być może dlatego SM uznała, że trzeba interweniować. Ale możliwe
    też, że wściekli się, bo usłyszeli dosyć dosadne ostrzeżenia przed grasującymi
    w Sukiennicach kieszonkowcami (mówiłem po polsku, żona tłumaczyła). Teraz
    wszyscy chcą kasę, niektóre gminy opodatkowały już, wzorem Egiptu Ptolomeuszy,
    powietrze.

    > Ciekawe jaką postwawę prawną nałożenia kary podali ??

    Nic dziwnego, że turystyka przyjazdowa leży. Kraj w którym dzieją się takie
    cuda rzeczywiście leży na obrzeżach cywilizacji. W to Koloseum nie bardzo mi
    się chce wierzyć. BTW nazwa ta pochodzi nie od kolosalnych rozmiarów budowli,
    tylko od olbrzymiego posągu Nerona, który stał tam obok w starożytności.

    Pozdrawiam

    Czapla