    From: Catbert <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kradziez dokumentów i KZKGOP
    Date: Fri, 18 Jun 2004 10:15:25 +0200
    <cad1vg$m61$1@news.onet.pl> <cad2ur$scs$1@inews.gazeta.pl>
    <cad3ci$9u0$1@nemesis.news.tpi.pl> <cad6um$pev$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <caf9q9$ca0$7@serwus.bnet.pl> <cafbdt$cju$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <cakl2u$ggm$6@serwus.bnet.pl> <cakli0$17b$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <cale7v$kg$3@serwus.bnet.pl> <can647$47s$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <caom97$g3t$1@serwus.bnet.pl> <caorb5$n3u$1@inews.gazeta.pl>
    <cap6ch$od1$1@atlantis.news.tpi.pl> <capsoh$7g3$1@inews.gazeta.pl>
    <caq27j$4rs$1@nemesis.news.tpi.pl> <caqfh2$5ub$3@inews.gazeta.pl>
    <caqg48$nsm$1@nemesis.news.tpi.pl> <careek$69t$1@korweta.task.gda.pl>
    <casct6$29o$1@nemesis.news.tpi.pl>

    On 6/17/2004 5:19 PM, Olo Kwasniak wrote:

    > Znam całą masę takich "miejsc" w owym budżecie gdzie moznaby zaoszczędzic by
    > te więzienia wybudować. [...]

    Zasugerowałem nieśmiało, że ilość osób, które mają "miękki" stosunej do
    prawa jest na tyle duża, że stan pełnego wyegzekwowania prawa
    doprowadziłby do przeniesienia znacznej części obywateli do zakładów
    penitencjarnych i przestalibyśmy funkcjonować jako społeczeństwo.

    Problemem naszego prawa nie jest jego łagodność lecz brak nieuchronności
    kary - dlatego ja akurat wolałbym, by pieniadze szły na dofinansowanie
    sądownictwa, godziwe wynagrodzenia dla funkcjonariuszy etc.

    > A co to ma do rzeczy?

    To, że jeżeli wszystkich gapowiczów mocno i skutecznie ukarzemy za jazdę
    bez biletu, to w efekcie wpływy z biletów będą mniejsze, więc
    komunikacja publiczna nie zrealizuje swego celu - nie jest bowiem jej
    celem zapewnienie przstrzegania prawa lecz minimalne koszty przy
    zapewnieniu realizacji celu statutowego.

    Pzdr: Catbert