  • Data: 2004-06-18 08:15:25
    Temat: Re: Kradziez dokumentów i KZKGOP
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 6/17/2004 5:19 PM, Olo Kwasniak wrote:

    > Znam całą masę takich "miejsc" w owym budżecie gdzie moznaby zaoszczędzic by
    > te więzienia wybudować. [...]

    Zasugerowałem nieśmiało, że ilość osób, które mają "miękki" stosunej do
    prawa jest na tyle duża, że stan pełnego wyegzekwowania prawa
    doprowadziłby do przeniesienia znacznej części obywateli do zakładów
    penitencjarnych i przestalibyśmy funkcjonować jako społeczeństwo.

    Problemem naszego prawa nie jest jego łagodność lecz brak nieuchronności
    kary - dlatego ja akurat wolałbym, by pieniadze szły na dofinansowanie
    sądownictwa, godziwe wynagrodzenia dla funkcjonariuszy etc.

    > A co to ma do rzeczy?

    To, że jeżeli wszystkich gapowiczów mocno i skutecznie ukarzemy za jazdę
    bez biletu, to w efekcie wpływy z biletów będą mniejsze, więc
    komunikacja publiczna nie zrealizuje swego celu - nie jest bowiem jej
    celem zapewnienie przstrzegania prawa lecz minimalne koszty przy
    zapewnieniu realizacji celu statutowego.

    Pzdr: Catbert