    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kradzież auta z warsztatu
    Date: Tue, 11 Apr 2006 00:09:19 +0200

    qbaem [###q...@o...pl.###] napisał:

    > Złodziej wiedział gdzie właściciel trzyma kluczyki i dokumenty do
    > samochodów.

    A były te dokumenty i kluczyki zabezpieczone? Bo schowanie ich do
    szuflady zabezpieczeniem nie jest i wówczas na tej podstawie można
    orzec, że warsztat nie zachował należytej staranności w dozorze
    mienia.

    > Mam tylko jedno pytanie, czy Ty chciałbyś odzyskać
    > skradzioną rzecz w takim stanie w jakim ją skradziono??

    No pewnie. Tyle, że jak rozumiem pytasz w tym wątku nie tyle co ja bym
    chciał będąc na Twoim miejscu, ile jak to normuje prawo. To
    niekoniecznie zawsze musi być to samo. ja, to na Twoim miejscu chciał
    bym, żeby jeszcze na moją rzecz orzeczono nawiązkę od złodzieja w
    wysokości wartości pojazdu za szkody moralne - ale to też nierealne.