  • Data: 2006-04-05 16:53:58
    Temat: Re: Kradzież auta z warsztatu
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 5 kwi o godzinie 16:23, na pl.soc.prawo, Hikikomori San napisał(a):

    > Ale obardzanie mechanika za kradziez,

    Zapędziłeś się trochę - nikt nie obarcza mechanika winą za to że KTOŚ
    ukradł powierzony mu samochód. Mogła to być przypadkowa kradzież, mogła być
    .... celowa ;)

    > zamiast zlodzieja to lekka kpina.

    Tutaj sprawa jest o tyle jasna że złapano złodzieja....

    > W sytuacji kiedy masz przed soba kogos kto niedopatrzyl i zlodzieja
    > zadziwia mnie wybor, ze chcesz zwrotu kosztow radia od mechanika, a nei
    > od zlodzieja. A to ZLODZIEJ UKRADL.

    Tak - ale Ty powierzyłeś samochód mechanikowi a nie zostawiłeś przed
    blokiem, na ulicy czy w lesie. Mechanik chyba jest odpowiedzialny za
    powierzone mu mienie - mylę się?

    Powiedz w końcu jakby zakończyła się moja sprawa opisana powyżej z kartą
    graficzną:
    - ktoś ukradł tą kartę ze sklepu do którego ją zwróciłem .... czy ja
    miałbym szukać złodzieja? Czy sprzedawca mógłby powiedzieć:
    "trudno stary - okradli mnie - ale ty jesteś stratny, mogłeś nie odsyłać mi
    karty (to że ja ci sprzedałem uszkodzoną to nie ważne)"
    Zakładam że facet swój sklep zamknął na zamek, nie zostawił otwartego okna
    do magazynu - więc zachował CZĘŚCIOWO staranność - ale pomimo tego ktoś
    jednak ukradł towar.
    Więc chyba jednak nie zachował NALEŻYTEJ staranności (np. brak alarmu -
    branża, podatna na "straty", dodatkowo np. dzielnica miasta w której notuje
    się zwiększone ilości kradzieży itp itd)

    Rozumiem gdyby nastąpił tajfun, potop, kataklizm - wtedy już nie bardzo
    widać winy takiego serwisu (mechanika) - to przypadek losowy - ale to że
    przyjmuje mienie i po prostu "ktoś mu je kradnie" jest nie najlepsze.
    A może przecież zachodzić "spółdzielnia" - mechanikowi co jakiś czas będą
    "kradzione" limuzyny ..... ;)
    Wiem - dziejowa teoria spisku .. ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.