    From: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kotroler biletów- jakie prawia i obowiązki
    Date: Tue, 29 Jul 2003 12:19:08 +0200
    <b...@C...Gorzenski.private>
    <n...@w...katowice.pl>

    Jakub Jackiewicz wrote:
    > Ciekawe co byś powiedział jakbyś był właścicielem sklepu do którego
    > przyszedł by sobie jakiś dresiarz, wziął paczkę fajek (wartą kilka złotych)
    > i próbował wyjść nie płacąc.

    Osobiście miałbym ochotę mu nakopać, ale jesteśmy na grupie pl.soc.prawo
    i moje chcenie jest tutaj NTG.

    > Dlaczego bronisz z taką energią złodzieja
    > który wyłudza bezpłatny przejazd?

    Złodziejem będzie, jak sąd wyda wyrok. Narazie jest pasażerem bez
    ważnego biletu, nawet nie wiesz, czy dopuścił się tego czynu umyślnie.
    Tak, czynu, nawet nie wykroczenia, bo wykroczeniem w myśl przepisów to
    nie jest.

    > Jak sobie wyobrażasz egzekwowanie opłat
    > za przejazd kiedy w sytuacji nadejścia kontroli pasażer może sobie wyjść z
    > pojazdu i iść gdzie chce?

    Wiesz, sądzę że grupa służy do tego, aby dyskutować o prawie i
    istniejących przepisach. I oddzielmy wyraźnie dyskusje na temat
    obowiązującego prawa i jego skutków dla obywateli, od dyskusji, jak
    powinno być i lamentów, że przecież tak jest bez sensu. A jak narazie
    nikt, poza lamentami że "to przecież bez sensu", nie podał żadnego
    argumentu kontra na moje twierdzenie.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński