  • 1. Data: 2004-02-21 22:25:14
    Temat: Korespondencja z sądu
    Od: "Ania" <n...@o...pl>

    Sąd przysyła korespondencję.Listonosz zostawia awizo,pierwszego awizo nie
    odbieram.Upływa siedem dni.Czy jest awizo ponowne,czy konczy się na jednym i na
    podjęcie takowej korespondencji jest tylko siedem czy czternaście dni?

    pozdrawiam ania

  • 2. Data: 2004-02-21 22:45:03
    Temat: Re: Korespondencja z sądu
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ania" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    i na
    > podjęcie takowej korespondencji jest tylko siedem czy czternaście dni?

    14 dni - podwójne awizo, dwa razy po 7 dni.

    ___________
    RF

  • 3. Data: 2004-02-22 09:55:20
    Temat: Re: Korespondencja z sądu - doręczenia
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@WSTAWIŁEM.PRZECIW.SPAMOM.interia.pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c18n25$6o8$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Ania" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > i na
    > >

    > 14 dni - podwójne awizo, dwa razy po 7 dni.

    Niestety nie, pisma z sądu avizuje się tylko raz ! Art. 44 §2, a jesli
    strona postępowania wyjeżdża na dłużej niż 7 dni to sama jest sobie
    winna... Nizej cytuję potrzebne paragrafy:

    Kodeks postępowania administracyjnego:
    Art. 41.
    § 1. W toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają
    obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego
    adresu.
    § 2. W razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod
    dotychczasowym
    adresem ma skutek prawny.
    Art. 42.
    § 1. Pisma doręcza się osobom fizycznym w ich mieszkaniu lub miejscu pracy.
    § 2. Pisma mogą być doręczane również w lokalu organu administracji
    publicznej,
    jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej.
    § 3. W razie niemożności doręczenia pisma w sposób określony w § 1 i 2, a
    także
    w razie koniecznej potrzeby, pisma doręcza się w każdym miejscu, gdzie się
    adresata zastanie.
    Art. 43.
    W przypadku nieobecności adresata pismo doręcza się, za pokwitowaniem,
    dorosłemu
    domownikowi, sąsiadowi lub dozorcy domu, jeżeli osoby te podjęły się oddania
    pisma adresatowi. O doręczeniu pisma sąsiadowi lub dozorcy zawiadamia się
    adresata,
    umieszczając zawiadomienie w oddawczej skrzynce pocztowej lub, gdy to nie
    jest
    możliwe, w drzwiach mieszkania.
    Art. 44.
    § 1. W razie niemożności doręczenia pisma w sposób wskazany w art. 42 i 43:
    1) poczta przechowuje pismo przez okres siedmiu dni w swojej placówce,
    w przypadku doręczania pisma przez pocztę,
    2) pismo składa się w urzędzie właściwej gminy na okres siedmiu dni, w
    przypadku doręczania pisma przez pracownika lub upoważnioną osobę
    lub organ.
    § 2. Zawiadomienie o złożeniu pisma w miejscu określonym w § 1, umieszcza
    się
    w oddawczej skrzynce pocztowej lub, gdy nie jest to możliwe, w drzwiach
    mieszkania adresata albo jego biura lub innego pomieszczenia, w którym
    adresat
    wykonuje swoje czynności zawodowe, bądź w miejscu widocznym na
    nieruchomości, której postępowanie dotyczy; w tym przypadku doręczenie
    uważa się za dokonane z upływem ostatniego dnia terminu, o którym mowa
    w § 1.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 4. Data: 2004-02-22 10:22:16
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Krzysztof 'kw1618" z Warszawy wrote:
    > Niestety nie, pisma z sądu avizuje się tylko raz ! Art. 44 §2, a jesli
    > strona postępowania wyjeżdża na dłużej niż 7 dni to sama jest sobie
    > winna... Nizej cytuję potrzebne paragrafy:

    A jaki sąd stosuje w postępowaniu kpa?
    Obecnie, zarówno w postępowaniu cywilnym jak i karnym, awizuje się dwa
    razy. TK uznał, że jednokrotne awizowanie było niezgodne z konstytucją.

    KG

  • 5. Data: 2004-02-22 10:50:09
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > A jaki sąd stosuje w postępowaniu kpa?
    > Obecnie, zarówno w postępowaniu cywilnym jak i karnym, awizuje się dwa
    > razy. TK uznał, że jednokrotne awizowanie było niezgodne z konstytucją.

    Mogę potwierdzić, że do mnie pisma z sądu przychodzą jednorazowo awizowane do
    odebrania w ciągu 7 dni. Może TK chodziło o to, aby list po jednokrotnym
    nieodebraniu był wysyłany jeszcze raz? Z tego co wiem, to tak się to praktykuje.

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 6. Data: 2004-02-22 11:26:43
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odebrania w ciągu 7 dni. Może TK chodziło o to, aby list po jednokrotnym
    > nieodebraniu był wysyłany jeszcze raz? Z tego co wiem, to tak się to

    Aby pismo mozna było uznać za prawidłowo doręczone pomimo jego nieodebrania
    musi ono byc dwukrotnie awizowane. Pierwsze awizo z terminem 7 dni, a ósmego
    dnia drugie awizo z terminem kolejnych 17 dni. Dopiero 15 dnia może zostać
    zwrócone sądowi.

    Jeżeli awizowane są raz to jest to błąd poczty.

    ___________
    RF

  • 7. Data: 2004-02-22 11:46:46
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Jeżeli awizowane są raz to jest to błąd poczty.

    A co można z tym zrobić? Od kilku lat wszystkie pisma od urzędów "za
    potwierdzeniem odbioru" przychodzą do mnie do odebrania w ciągu 7 dni...

    Liwiusz

  • 8. Data: 2004-02-22 11:55:06
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    > A co można z tym zrobić? Od kilku lat wszystkie pisma od urzędów "za
    > potwierdzeniem odbioru" przychodzą do mnie do odebrania w ciągu 7 dni...

    Bo pisma od urzędów awizowane są raz, natomiast od sądów dwa razy.

    ________
    RF

  • 9. Data: 2004-02-22 20:51:08
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@WSTAWIŁEM.PRZECIW.SPAMOM.interia.pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c1a5b5$jmf$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bo pisma od urzędów awizowane są raz, natomiast od sądów dwa razy.

    Rzeczywiście. Prostuję mój błąd:

    Kodeks postępowania karnego:
    Art. 132.
    § 1. Pismo doręcza się adresatowi osobiście.
    § 2. W razie chwilowej nieobecności adresata w jego mieszkaniu, pismo
    doręcza się
    dorosłemu domownikowi, a gdyby go nie było - administracji domu, dozorcy
    domu lub sołtysowi, jeżeli podejmą się oddać pismo adresatowi.
    § 3. Pismo może być także doręczone za pośrednictwem telefaksu lub poczty
    elektronicznej.
    W takim wypadku dowodem doręczenia jest potwierdzenie transmisji
    danych.
    Art. 133.
    § 1. Jeżeli doręczenia nie można dokonać w sposób wskazany w art. 132, pismo
    przesłane pocztą pozostawia się w najbliższej placówce pocztowej operatora
    publicznego, a przesłane w inny sposób - w najbliższej jednostce Policji
    albo
    we właściwym urzędzie gminy.
    § 2. O pozostawieniu pisma w myśl § 1 doręczający umieszcza zawiadomienie w
    skrzynce do doręczania korespondencji bądź na drzwiach mieszkania adresata
    lub w innym widocznym miejscu ze wskazaniem, gdzie i kiedy pismo
    pozostawiono
    oraz że należy je odebrać w ciągu 7 dni; w razie bezskutecznego
    upływu tego terminu, należy czynność zawiadomienia powtórzyć jeden raz; tak
    samo należy postąpić w razie doręczenia pisma administracji domu, dozorcy
    domu lub sołtysowi.
    § 3. Pismo można również pozostawić osobie upoważnionej do odbioru
    korespondencji
    w miejscu stałego zatrudnienia adresata.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 10. Data: 2004-02-22 21:25:00
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Krzysztof 'kw1618" z Warszawy wrote:
    > Kodeks postępowania karnego:

    A także rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości:
    - z dnia 17 czerwca 1999 r. w sprawie szczegółowego trybu doręczania
    pism sądowych przez pocztę w postępowaniu cywilnym
    - z dnia 18 czerwca 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu
    doręczania pism sądowych w postępowaniu karnym

    KG