  • 271. Data: 2022-02-12 23:02:32
    Temat: Re: Korelacja
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Jako dowód, że po pół roku skuteczność szczepionki jest homeopatyczna.

    Ciekawe dlaczego więc ciągle umierają głównie nieszczepieni, skoro szczepionka
    (którą raczej wzięli pół roku temu albo i dawniej) nie działa?

    Czy religia zna odpowiedź? :D

  • 272. Data: 2022-02-12 23:23:18
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Gdyby istniała szczepionka na religię;)

    Jest i nawet nie trzeba się szczypać. Polecam :)

  • 273. Data: 2022-02-13 00:04:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-12, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > No i super. Tylko że po pół roku jest już homeopatyczna. Więc po pół
    > roku szczepionka _nie_działa_ (przypomnę po raz kolejny - wbrew mądrości
    > etapu, od zawsze efektywność szczepionke oceniało się przeciw
    > _zachorowaniu_). A teraz proszę powiedz na głos, że szczepionka przyjęta
    > w schemacie podstawowym po pół roku nie działa:P

    Myślę, że niepotrzebnie się tłuczecie, bo problem nie w tym, jak długo
    jest efektywna, a w złym PRze (od tego się ta dyskusja zaczęła).
    Rozbudzono określone oczekiwania, albo inaczej, nie zrobiono
    wystarczającej korekty oczekiwań. Najpewniej wynikało to z doświadczeń z
    wcześniejszymi szczepionkami gdzie odporność potrafi utrzymywać się
    latami. Szczepionki przeciwko polio, wściekliznie, ospie prawdziwej, i
    wielu innych dają odporność na lata, jeśli nie na całe życie.

    Oczywiście wynika to m.in. ze stabilności danego patogenu, ale przecież
    znano często mutujące wirusy i spodziewano się tego w przypadku
    covida-19. Tymczasem na
    https://www.cdc.gov/vaccines/vac-gen/immunity-types.
    htm nadal można
    przeczytać: "Active immunity is long-lasting, and sometimes life-long."

    Tężec i błonica, 10 lat, to jest nazywane long-lasting
    https://www.jwatch.org/na41099/2016/04/26/long-lasti
    ng-immunity-after-vaccination-tetanus-and

    6 miesięcy to nie jest "long lasting" dla żadnej przeciętnej osoby. Mam
    wątpliwości, czy jest, w szerszej perspektywie, dla epidemiologa.
    Zapewne dla kogoś, kto siedzi w specyfice szczepionek sezonowych wirusów
    grypy i innych koronowirusach może to być long-lasting, ale nie w
    powszechnym rozumieniu.

    --
    Marcin

  • 274. Data: 2022-02-13 07:53:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.02.2022 o 23:23, n...@o...pl pisze:

    > Jest i nawet nie trzeba się szczypać. Polecam :)

    Też polecam:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 275. Data: 2022-02-13 07:59:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.02.2022 o 22:55, n...@o...pl pisze:
> [...]
    vaccine-weekly-surveillance-reports

    > Chyba jednak, skoro uważasz to dane potwierdzające tezę.

    "insufficient data"

    > No tak, dane nie pasują, to religia pozwala je uznać za niewiarygodne.
    > Te prawdziwe zostały pewnie wyciszone ;)

    Przecież wielokrotnie pokazywano, że na stronie PHZ wiszą dane z dupy i
    przeterminowane. Nawet przed chwilą dostałeś linka do nich gdzie
    skuteczność jest 95% jak wiadomo że jest przyzerowa.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 276. Data: 2022-02-13 08:03:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.02.2022 o 22:59, n...@o...pl pisze:

    > No tak, tylko zabory dałeś radę zobaczyć :)

    No dałem rad, bo je widać. A teraz najdz manipulatorze cytat gdzie
    pisałem, ze szczepienia nie zmniejszają śmiertelności.

    > Akurat to nie ja miałem znaleźć. Wszystko już ci się miesza, bywa. Zamiast
    > religijnego stosuj naukowe podejście :P

    Skoro twierdzisz, ze ja twierdze, to dawaj cytat.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 277. Data: 2022-02-13 08:05:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Myślę, że niepotrzebnie się tłuczecie, bo problem nie w tym, jak długo
    > jest efektywna, a w złym PRze (od tego się ta dyskusja zaczęła).

    I w jednym i w drugim. I w trzecim - niektórzy mają wogole problem, żeby
    przyznać, że szczepionka traci skuteczność po pół roku.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 278. Data: 2022-02-13 11:00:16
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Też polecam:P

    Po co skoro jak widać nie działa :p

  • 279. Data: 2022-02-13 11:02:05
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > No dałem rad, bo je widać. A teraz najdz manipulatorze cytat gdzie
    > pisałem, ze szczepienia nie zmniejszają śmiertelności.

    Aaa, raczkiem, raczkiem :D

    Muszę poszukać kto to pisał, że nie działają.

    > Skoro twierdzisz, ze ja twierdze, to dawaj cytat.

    Akurat to nie ja twierdziłem. Czytaj uważnie.

  • 280. Data: 2022-02-13 11:19:01
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 13.02.2022 o 08:05, Shrek pisze:

    > I w jednym i w drugim. I w trzecim - niektórzy mają wogole problem, żeby
    > przyznać, że szczepionka traci skuteczność po pół roku.

    A jeszcze inni mają problem przyznać, że z faktu, że traci skuteczność z
    czasem, nijak nie wynika, że jest nieskuteczna.

    Pozdrawiam
    Piotr