    Temat: Re: Korelacja
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 25 Apr 2022 15:41:22 +0200, Shrek napisał(a):

    > Generalnie wiedza o tym że czas i przestrzeń jest wielkości ciągłą to
    > podstawówka

    Gratuluję poziomu nauczania; ja takiego nie miałem.
    ZTCP Robert Policmajster już w IV klasie SP wyprowadził wzór na drogę
    hamowania, a ja fizykę miałem dopiero od klasy VI.
    Widzę, że jestem w doborowym towarzystwie. Strasznie wam zazdroszczę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1232. Data: 2022-04-26 12:37:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2022 o 12:25, Olin pisze:

    > Czym się różni "droga" od "odległości"?

    Z ego co pamiętam to droga od odległość przebyta w czasie.

    > Jak słusznie zauważyłeś "Przestrzeń i czas póki co są ciągłe."
    >
    > Prędkość to, mówiąc po szkolnemu, droga przez czas, więc niby czemu iloraz
    > dwóch wielkości ciągłych miałby być dyskretny?

    Dobre pytanie - spojrzałem od drugiej strony - przyspieszenie zależy od
    energii (i masy). Energia jest dyskretna (masa chyba też), więc
    założenie, że przyspieszenie też nie wydaje się bardzo egzotyczne.
    Prędkość podobnie. Droga już różnie. Droga zmierzona w danej chwili jest
    ciągła, bo czas jest ciągły i możesz ją mierzyć w dowolnej chwili. Droga
    przebyta przez ciało od bezruchu do zatrzymania byłaby już rzeczywiści
    dyskretna, bo byłaby pochodną dyskretnych wartości energii potrzebych do
    rozpędzenia i zatrzymania ciała i tu pozornie marcin ma racją (pisze
    pozornie, gdyż nie jestem pewien czy rzeczywiście ma). Tym niemmniej
    paradoks zenon nic nie mówi to tym że w miejscu docelowym masz mieć
    zerową prędkość:P

    Przyznam że ciekawa dyskusja:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1233. Data: 2022-04-26 12:38:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2022 o 12:29, Olin pisze:

    > Gratuluję poziomu nauczania; ja takiego nie miałem.
    > ZTCP Robert Policmajster już w IV klasie SP wyprowadził wzór na drogę
    > hamowania, a ja fizykę miałem dopiero od klasy VI.

    Nie wiem - wydaje mi się, że kinematyka była w VII. Akurat fiza była
    moim ulubionym przedmiotem.

    > Widzę, że jestem w doborowym towarzystwie. Strasznie wam zazdroszczę.

    Ja tam robertowi nie zazdroszczę:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1234. Data: 2022-04-26 12:45:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 25 Apr 2022 15:38:46 +0200, Shrek napisał(a):

    > Co ja ci poradzę, że tak przyjęło się określać skuteczność szczepionki
    > (konkretnie to nie zakażen nawet a symptomatycznych zakażeń czyli
    > zachorowwań)?

    Raczej nie wszędzie 'tak się przyjęło", bo choćby w tych brytyjskich
    raportach, na które się systematycznie powołujesz, podawana jest też
    skuteczność na hospitalizacje, zgony i transmisję. Do dziś nie wyjaśniłeś,
    po grzyba podają nieistotne liczby, skoro ważne są jedynie zachorowania.
    Artykuły naukowe też podają skuteczność przeciw różnym czynnikom, w tym
    przede wszystkim zgonom.

    > Dokładnie - dlatego szczepionki używa się w celu zapobiegania
    > zachorowaniom (znaczy w ujęciu klasycznym, nie twojej nowomodzie).

    Skoro mówimy o klasyce, to pierwsze szczepienia powodowały łagodną ospę,
    która w 2% przypadków była śmiertelna. Dodatkowo zaszczepieni byli czasowo
    izolowani, bo zakażali.
    Zgodnie z foliarskim pojmowaniem świata, to była kompletna porażka, a
    przecie ciągle czytam, że inne szczepionki to były, panie, porządne i
    przynajmniej wiadomo, że kiedyś zęby nie wpadną.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1235. Data: 2022-04-26 13:10:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2022 o 12:45, Olin pisze:

    > Raczej nie wszędzie 'tak się przyjęło", bo choćby w tych brytyjskich
    > raportach, na które się systematycznie powołujesz, podawana jest też
    > skuteczność na hospitalizacje, zgony i transmisję.

    Natomiast w badaniach dopszczających badano właśnie różnicę miedzy
    "infekcjali objawowymi" i stąd właśnie to 96% (albo 95 nie pamiętam).
    Można badać całe mnóstwo rzeczy związanych ze szczepieniami (i się bada)
    ale nie znaczy to że definicja skuteczności szczepień się zmieniła. Od
    zawsze była przeciw wystąpieniu choroby i tak ją podawano również dla
    obecnych szczepień przeciw covid 19. Zresztą mówi o tym sama nazwa - nie
    jest to szczepionka przeciw sar-cov2, ani przeciw hospitalizacji ani
    przeciw zgonom, tylko przeciw covid19 - cowid 19 to choroba. I tak się
    mierzy jej skuteczność - przeciw zachorowaniu.

    > Do dziś nie wyjaśniłeś,
    > po grzyba podają nieistotne liczby, skoro ważne są jedynie zachorowania.

    A dlaczego twierdzisz, że nieistotne? Jedne istotne inne mniej niektóre
    pewnie zupełnie nieistotne, tym niemniej skuteczność szczepionki jak
    świat światem definiuje się przeciw zachorowaniom.

    > Artykuły naukowe też podają skuteczność przeciw różnym czynnikom, w tym
    > przede wszystkim zgonom.

    Artykuły naukowe podają również jakie NOPy mogą wystąpić, kolor,
    gęstość, skład, sposób innekcji i wiele innych rzeczy. I nie ma to nic
    wspólnego ze skutecznością szczepionki. Więc argument nietrafiony.

    Nie przeczę i nigdy nie przeczyłem, że szczepienia wpływają na ilość
    zgonów i hospitalizacji. Jednak nie zmienia to faktu że efektywność
    szczepionek spada do 20 tygodniach do zera. Nie znaczy to że są zupełnie
    nieprzydatne, ale już do podstawowego celu (zbicie R poziżej jedności) i
    zakończenie pandemii ich przydatność jest przyzerowa. I to zmienia
    wszystko - od tego że cały system certów staje się bezuzyteczny po to,
    że zasadne jest pytanie o sensowność podawania preparatu w grupach w
    których ryzyko jest niskie. Pisałem w innym pości - policzyłem z grubego
    palca ile kosztuje jedno życie uratowane w grupie "under50"
    szczepieniami - 10 baniek. Oczywiście każde życie jest ponoć bezcenne.
    No ale tak nie jest mamy ograniczone zasoby - żeby urtować poniżej
    tysiąca osób z tej grupy zyżyliśmy w ciągu dwóch lat 5% budżetu NFZ.
    Jakbyśmy szli tą drogą to budrzetu starcza na 20 tys osób - reszta
    zostaje bez opieki. Uratowalibyśmy małe powiatowe miasteczko za cenę
    likwidacji systemu opieki zdrowotnej - teraz lepiej widać, że to
    tragiczna skuteczność? Być może wyliczenia były z grubego palca, ale
    rząd wielkości jest ten - czy to będzie małe miasteczko czy milionowe
    miasto wojewódzkie oznacza to że to były źle zaalokowane środki - "nie
    stać" nas na to. Albo inaczej - stać, ale będzie to miało tragiczne
    skutki (i ma - nadmiarowych zgonów jest więcej niz z samego kowida "z
    chorobami współtowarzyszącymi".

    > Skoro mówimy o klasyce, to pierwsze szczepienia powodowały łagodną ospę,
    > która w 2% przypadków była śmiertelna.

    A po pierwszych okazało się, że umiemy wytwarzać takie co zapobiegają
    zachorowaniu. i przez ponad 100 lat tego się trzymamy. A raczej się
    trzymaliśmy, bo okazało się, że nie umiemy zrobić skutecznej szczepionki
    na kowid, więc niektórzy usiłują wrócić do definicji skuteczności sprzed
    wieków.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1236. Data: 2022-04-26 13:15:48
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 26 Apr 2022 11:59:59 +0200, Shrek napisał(a):

    > A jak długość planka wyrazisz w milimetrach to coś to zmienia. Jednostka
    > to jednostka - praw fizyki nie zmienia. Co najwyżej z praw fizyki
    > wynika, że wygodnie taką a nie inną definicję jednostki przyjąć.

    Nie odróżniasz wielkości fizycznych od jednostek.
    Z tego co widzę, wyczytałeś w Wikipedii "Długość Plancka - jednostka
    długości w naturalnym systemie jednostek", więc teraz będziesz tłukł, że to
    tylko jednostka, bo - jak sądzę - więcej nie ogarniasz.

    Tu masz coś więcej o tej 'jednostce':
    http://www.deltami.edu.pl/temat/fizyka/fizyka_kwanto
    wa/2017/10/23/Skad_sie_bierze_dlugosc_Plancka/

    "otrzymujemy minimalny rozmiar wyznaczony przez prawa fizyki:
    l_p ? 1.616 e-33cm,
    a więc (niespodzianka!) minimalnym rozmiarem okazuje się długość Plancka
    l_p."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1237. Data: 2022-04-26 13:19:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 26 Apr 2022 12:23:19 +0200, Shrek napisał(a):

    > gdyby przestrzeń była
    > ciągła a droga dyskretne

    Jeśli przestrzeń jest ciągła, to niby czemu droga ma być dyskretna.
    Dowolny obiekt może przesunąć się o dowolny dystans.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1238. Data: 2022-04-26 13:21:30
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 26.04.2022 o 10:10, Shrek pisze:

    > Wniosek jest nadzwyczaj prosty - po 20 tygodniach nie działa w zakresie
    > zapobiegania zachorowaniu. Schemat szczepień nie zaleca ani nie
    > umożliwia przyjęcia (pomijając specyficzne statystycznie niestotne
    > przypadki) czwartej dawki, więc aktualnie nie działa. Działało
    > _jakoś_tam_ i juz _nie_działa.

    Ale rozumiesz, że aby wziąć czwartą dawkę trzeba najpierw wziąć dawkę
    podstawową (np.2 dawki), potem dawkę przypominającą, a dopiero potem
    możesz mówić o czwartej dawce? Że inaczej się nie da wziąć 4 dawki, nie
    ma takiej fizycznej możliwości żeby wziąć czwartą dawkę bez wzięcia
    pierwszej, drugiej, a potem trzeciej?
    Czy tego też nie ogarniasz?

    Cały czas każdy nieszczepiony może się zgłosić do szczepienia.
    Jak również szczepieni dawką podstawową na szczepienie przypominające.
    Nikt tego nie umożliwia więc przestań pierdolić.
    https://www.gov.pl/web/psse-lubaczow/kto-moze-przyja
    c-czwarta-dawke-przypominajaca-po-dawce-dodatkowej-s
    zczepionki-przeciw-covid-19

    Naukowcy nadal zalecają szczepienia.
    Po chuj zalecają szczepienia niedziałającą szczepionką?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 1239. Data: 2022-04-26 13:26:43
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 26.04.2022 o 11:42, Shrek pisze:

> [...]
    > wprowadzamy ograniczenia w lotach?
    >
    > Kwiatek: - to nieprawda, mamy kontrolerów!
    >
    > Dziennikarz - no ale wyprowiedzieliście im umowy i od maja nie będzie!
    >
    > Kwiatek - mamy plan!
    >
    > Dziennikarz - jaki
    >
    > Kwiatek - kurwa, sprytny!
    >
    > Dziennikarz - to znaczy?
    >
    > Kwiatek - wypowiedzieliśmy im umowy!
    >
    > Dziennikarz - ale to znaczy że nie będą zatrudnieni!
    >
    > Kwiatek - wprost przeciwnie - skoro im wypowiadamy umowy, to znaczy że
    > są zatrudnieni - mówiłem, że sprytny kurwa.
    > Zawsze_miałem_łeb_do_interesów-chłopakizbaraków.jpg!

    Zmień dilera, bo masz poważne skutki uboczne.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 1240. Data: 2022-04-26 13:27:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-26, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

> [...]
    > przyjmują tylko określone wartości.
    > Prawdopodobieństwo znalezienia cząstki w danym miejscu jest jak najbardziej
    > funkcją ciągłą i wylicza się je z równania Schrödingera. Tu przykład
    > gęstości prawdopodobieństwa dla atomu wodoru:
    > http://www.ftj.agh.edu.pl/~wolny/Wc72a96e42eef4.htm
    > Na rys.2 część radialna, a na rys.3 kątowa, czyli to co w liceum moja pani
    > od chemii nazywała orbitalami i wtedy po prawdzie nie wiedziałem, o co jej
    > biega.
    >
    > Co to ma wspólnego z Achillesem i żółwiem, już się nie wypowiadam.

    No widzisz, bo ja tak fatalnie tłumaczę. To może uproszczę. W końcu
    kroczki Ahillesa i żółwika zrobią się tak drobne, że energia konieczna
    na wykonanie kroczku będzie mniejsza niż hop elekronka z orbity na
    orbitę.

    --
    Marcin