    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Korelacja
    Date: Tue, 22 Feb 2022 12:18:17 +0100
    <e...@4...net>
    <7jhuzht1n3zi$.m2gjyreup323$.dlg@40tude.net>
    <vbXOJ.192616$_5r7.5719@fx09.ams1>
    <620c9081$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <i9BPJ.33673$EjU2.26429@fx07.ams1>
    <620f31b9$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <rxAQJ.47854$alu7.9996@fx01.ams1> <suvhfc$hti$1@gioia.aioe.org>
    <IoIQJ.42339$wLv5.21439@fx13.ams1> <suvkao$1rcm$1@gioia.aioe.org>
    <skJQJ.613360$hye7.277873@fx11.ams1> <sv00t1$784$1@gioia.aioe.org>
    <rnUQJ.168700$TXc5.100292@fx14.ams1> <sv2dbi$hq$1@gioia.aioe.org>

    W dniu 22.02.2022 o 11:19, Kviat napisał:

    > Z analogiami zawsze jest pewien problem.
    > Wymaga dość abstrakcyjnego podejścia do problemu, a dyskusja nie wiadomo
    > dlaczego często zbacza na to, czy zapinać pasy w samochodzie, czy nie
    > zapinać i dlaczego w motorach nie ma pasów.
    > Tak się nie dogadamy ;)

    właśnie....

    > Jakie kompetencje ma fryzjer do tego, aby stwierdzić, czy inżynier
    > policzył nieoptymalnie?

    > Może gdzieś na świecie tak się nie projektuje.
    > W cywilizowanych krajach jednak tak właśnie się projektuje. Projektant
    > mostów liczy ile potrzeba prętów, a nie fryzjer, który będzie po tym
    > moście jeździł. Przynajmniej tak jest u nas.

    Ale przecież fryzjer tu nie ma projektować mostu, tylko może ocenić z
    pewnego doświadczenia, że tak zbudowany most może być dla jego pojazdu
    niewystarczającym.

> [...]
    > kevlarowe barierki. Wtedy prętów stalowych wyjdzie mniej.
    > Z analogiami jest pewien problem. Wymagają dość abstrakcyjnego podejścia
    >  i nie analizowania, czy na most wyjdzie więcej prętów.
    >
    > Chodzi o to, czy fryzjer/stolarz/nauczyciel ma jakiekolwiek kompetencje
    > do stwierdzenia, że wydaje mu się, że 1t prętów wystarczy, skoro
    > projektant mostu twierdzi, że nie wystarczy?
    > I gdy się most buduje, to może powiedzieć "a chujtam, projektant się nie
    > zna, dam 1t, bo uważam, że 10t to za dużo i za gęsto"?

    > I fryzjer da radę zarządzić ryzykiem, czy się most zawali pod własnym

    no właśnie dałeś zły przykład, bo fryzjer nie ma budować mostu, ale ma
    możliwość oceny, czy pojedzie danym mostem czy nie. Szczególnie, gdy
    obciążenie jest bliskie granicznego, albo gdy widzi, że użyto
    niekoniecznie właściwych materiałów, bo gdzieniegdzie korozja postępuje
    szybciej niż powinna.

    --
    http://zrzeda.pl