  • 1. Data: 2005-08-16 09:30:03
    Temat: Kontrole radarowe predkosci - umiejscowienie kontroli
    Od: "Michał" <m...@N...pl>

    Witam,
    Czy jest jakiś przepis (jak sądzę w kodeksie drogowym) mówiący o tym, że
    podczas kontroli radarowej policjant (no i jego samochód, motocykl etc.)
    musi być widoczny z daleka czy też nigdzie nie ma mowy o czymś takim (równie
    dobrze może być gdzieś ukryty w krzakach, za zakrętem)?

    --
    pzdr,
    michal

  • 2. Data: 2005-08-16 12:26:09
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 16 Aug 2005 11:30:03 +0200,
    Michał <m...@N...pl> screamed:

    AFAIR nie ma.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:214B ]
    [ 14:25:55 user up 10705 days, 2:20, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    I came; I saw; I fucked up.

  • 3. Data: 2005-08-16 13:54:22
    Od: "Michał" <m...@N...pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał:

    > AFAIR nie ma.

    uhm.. dzięki...

    --
    pzdr,
    michal

  • 4. Data: 2005-08-16 18:42:52
    Od: "IGOR" <i...@v...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@N...pl> napisał w wiadomości

    > uhm.. dzięki...
    >
    > --
    Zaraz zaraz, a prawo UE???
    A poza tym jak nie widzisz funkcjusz (a poza miastem samochodu oznakowanego)
    to po co masz sie zatrzymywać? W "Misia" gramy???
    Pzdr
    IGOR

  • 5. Data: 2005-08-16 18:44:12
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Witam,
    > Czy jest jaki? przepis (jak s?dzę w kodeksie drogowym) mówi?cy o tym, że
    > podczas kontroli radarowej policjant (no i jego samochód, motocykl etc.)
    > musi być widoczny z daleka czy też nigdzie nie ma mowy o czym? takim (równie
    > dobrze może być gdzie? ukryty w krzakach, za zakrętem)?

    W przepisach nie ma. Ale policjanci maja swoje procedury/wytyczne. Musza
    przede wszystkim umozliwic bezpieczne zatrzymanie i parkowanie pojazdu.
    Dlatego tak "lubią" zatoczki albo szerokie ulice ;)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2005-08-16 21:23:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "IGOR" <i...@v...pl> napisał w wiadomości

    > A poza tym jak nie widzisz funkcjusz (a poza miastem samochodu
    oznakowanego)
    > to po co masz się zatrzymywać? W "Misia" gramy???

    To, ze z daleka go nie widać nie znaczy, że z bliska również.

  • 7. Data: 2005-08-17 12:48:32
    Od: "IGOR" <i...@v...pl>

    > Użytkownik "IGOR" <i...@v...pl> napisał w wiadomości

    > oznakowanego)
    >
    > To, ze z daleka go nie widać nie znaczy, że z bliska również.

    Jak zapewne wiesz w KD jest definicja szybkości bezpiecznej z niej wywodzę
    odległość bezpieczną i widoczność pozwalajacą na bezpieczne poruszanie sie
    pojazdu samochodowego. Uważasz ze schowany w krzakach policjant to dobry
    standard bo ... lapie tych paskudnych kierowcow jadących 60 km/h albo
    osiągajacych w trakcie wyprzedzania marudera 70 km/h w na obszarze miedzy
    dwiema białymi tablicami?
    Pzdr
    IGOR

  • 8. Data: 2005-08-17 14:21:53
    Od: "Michał" <m...@N...pl>

> [...]
    > standard bo ... lapie tych paskudnych kierowcow jadących 60 km/h albo
    > osiągajacych w trakcie wyprzedzania marudera 70 km/h w na obszarze miedzy

    No wlasnie... Skad wzielo sie moje pytanie?! Nie dalej jak dwa dni temu, na
    w miare prostym odcinku drogi (jakies 2 km), przy ograniczeniu predkosci do
    40km/h "mknalem" sobie te 50km/h z kawalkiem az tu nagle zza drzew
    znajdujacych sie przed polna droga wyskoczyl policjancik. Niebezpieczenstwa
    nie stworzylem, bo i wychamowac z tych 50km/h na odcinku powiedzmy 200metrow
    to mozna spokojnie... Jednak za mna jechal juz ktos inny w jakims czerwonym
    bolidzie - on mial juz duzo wieksze klopoty w zatrzyaniu sie ;) W oczach
    policjantow mozna bylo zauwazyc male przerazenie ("Kurwa, tylko nie uciekaj,
    nie bede cie przeciez gonil!" ;)...

    PS. Zeby od razu nie bylo, z wykroczeniem sie zgodzilem, mandat juz
    zaplacilem ;-) A pytanie me wzielo sie tylko z czystej ciekawosci...

    PS 2. Mieliscie juz moze wrazenie ze czasami kontrola drogowa polega tylko
    na zbiciu okreslonej liczby pieniedzy (w mysl zasady: cyk, lapiemy jednego,
    szybko mandacik wypisac i jedz pan bo musze nastepnego chycic)?

    --
    pzdr,
    michal

  • 9. Data: 2005-08-17 21:53:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak zapewne wiesz w KD jest definicja szybkości bezpiecznej z niej
    wywodzę
    > odległość bezpieczną i widoczność pozwalającą na bezpieczne
    poruszanie się
    > pojazdu samochodowego. Uważasz ze schowany w krzakach policjant to
    dobry
    > standard bo ... łapie tych paskudnych kierowców jadących 60 km/h
    albo
    > osiągających w trakcie wyprzedzania marudera 70 km/h w na obszarze
    miedzy
    > dwiema białymi tablicami?

    Ja nic nie uważam, tylko stwierdzam obowiązujący stan prawny. Przepis
    mówi, że radiowóz ma być widoczny, ale nie mówi z jakiej odległości.
    co do zasady, to pomiar prędkości może być dokonywany w zupełnie innym
    miejscu, niż są zatrzymywani sprawcy przekroczenia prędkości. Wówczas
    raczej radiowóz powinien być tam, gdzie są zatrzymywani kierujący, nie
    zaś tam, gdzie stoi sobie spokojnie radarowy miernik prędkości.

  • 10. Data: 2005-08-17 22:02:47
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Ja nic nie uważam, tylko stwierdzam obowiązujący stan prawny. Przepis
    > mówi, że radiowóz ma być widoczny, ale nie mówi z jakiej odległości.

    Możesz podać, jaki przepis? Bardzo by mi sie przydał w miniony weekend. ;-)

    M.