  • 1. Data: 2002-08-27 22:07:19
    Temat: Kontrola licencji oprogramowania
    Od: "Ewa" <e...@w...pl>

    Witam

    Chcialabym zapytac kto ma uprawnienia do kontroli licencji na zainstalowane
    oprogramowanie. Czy takie uprawnienia posiada kontrola skarbowa?

    Pozdrawiam

    Ewa

  • 2. Data: 2002-08-28 06:13:49
    Temat: Re: Kontrola licencji oprogramowania
    Od: "DanielR" <d...@w...pl>

    Jest taka instytucja międzynarodowa BSA - Buissnes Software Association
    wpisz w wyszukiwarce BSA i znajdziesz bardzo wiele info

  • 3. Data: 2002-08-28 06:53:22
    Od: "andrzejpdw" <a...@p...onet.pl>

    "Ewa" <e...@w...pl> wrote in message news:akgt5t$bus$1@news.tpi.pl...
> [...]
    zainstalowane
    > oprogramowanie. Czy takie uprawnienia posiada kontrola skarbowa?

    Tak kontrola skarbowa, policja,prokurator
    andrzej

  • 4. Data: 2002-08-28 10:56:03
    Od: "Dante" <d...@h...com>

    Użytkownik "DanielR" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jest taka instytucja międzynarodowa BSA - Buissnes Software Association
    > wpisz w wyszukiwarce BSA i znajdziesz bardzo wiele info

    Ja wpisalem i okazalo sie za BSA to jakies stowarzyszenie duzych firm
    komputerowych. Nie wiem, ale wydaje mi sie ze stowarzyszenia w Polsce
    zadnych kontroli przeprowadzac nie moga.

    Wg mnie moze policja i prokuratura. Kontrola skarbowa to tez nie do konca
    jest od tego.

  • 5. Data: 2002-08-28 12:31:30
    Od: "Gacek" <G...@i...pl>

> [...]
    zainstalowane
    > oprogramowanie. Czy takie uprawnienia posiada kontrola skarbowa?

    Rozumujac na chlopski rozum jesli urzednik zobaczy w dokumetach ktore
    kontroluje fakture na zakup 10 licencji na jakis system to postanawia
    sprawdzac czy ilosc zakupionego towaru (oprogramowania) jest zgodna ze
    stanem faktycznym. I jusz :)

    --
    Pozdrawiam serdecznie - Gacek
    (odpowiadajac na priv usun cyfry z adresu)

  • 6. Data: 2002-08-28 13:29:11
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > zainstalowane
    > >
    > Tak kontrola skarbowa, policja,prokurator

    KONTROLA SKARBOWA NIE MOZE SPRAWDZAC LEGALNOSCI OPROGRAMOWANIA
    a to m.in. dlatego ze nie ma takich specow :) takie sprawdzenie nie polega
    na sprawdzeniu co za soft jest zainstalowany w Program Files :))) A co jesli
    bedzie Linux albo jakis Novel ???

    AndY

  • 7. Data: 2002-08-28 13:37:41
    Od: "Gacek" <G...@i...pl>

    "AndY" <a...@w...pl> wrote in message news:akij6q$7rt$1@news2.tpi.pl...

> [...]
    > a to m.in. dlatego ze nie ma takich specow :) takie sprawdzenie nie polega
    > na sprawdzeniu co za soft jest zainstalowany w Program Files :))) A co
    A w przypadku kontroli (ogolnej) nie moze zlecic komus sprawdzenia tego
    oprogramowania ?
    To co piszesz duzymi literami znaczy "takie jest prawo" czy "byc moze i
    moga, ale i tak nie maja jak" ?
    Poza tym - Czy kontroler takiego softu musi miec jakies
    uprawnienia/certyfikaty ?

  • 8. Data: 2002-08-28 14:41:43
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

> [...]

    > moga, ale i tak nie maja jak" ?
    > Poza tym - Czy kontroler takiego softu musi miec jakies

    Prawnikiem nie jestem ale informatykiem :) wiec moge nie miec racji
    teoretycznie ale :
    - urzad skarbowy nie ma prawa kontroli (nie ma uprawnien) softu
    - moze oczywiscie zwrocic sie z prosba do np. policji ze beda robic kontrole
    i od razu prosza o sprawdzenie softu bo podejzewaja machlojki (ale osobiscie
    u nikogo gdzie byla skarobka nie slyszalem zeby odrazu przyszli Panowie z
    policji)
    - jesli oczywiscie "zdenerwujesz" jakiego Pana ktory ma brata dyrektora US
    to on juz zalatwi to tu i tam iprzyjada wszyscy. Ale ogolnie Panowie i Panie
    z US nie maja prawa spraqdzac ci legalnosci softu (byc moze cos tam moga na
    komouterze sprawdzac ) ale nie moga np. napisac ze posiadasz nielegalne
    kopie autocada i bedzie przez to mial przekichane ...
    musi byc policja ... (a dokldanie specjalne jednostki)

    AndY