  • 11. Data: 2006-03-27 19:17:40
    Temat: Re: Konto bankowe a brak zameldowania
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Z tym akurat poradzisz sobie bez trudu, bo narzucanie Ci takiej formy
    > jest nielegalne.
    > Zgodnie bowiem z art.86. § 3 Kodeksu pracy
    > wynagrodzenie powinno być wypłacone "do rąk pracownika".

    A zycie jak zwykle pisze wlasny scenariusz: podstawę czyli to co na
    umowie mozna dostac do reki .... ale jesli pracownik chciałby takze
    premię, to tylko na konto :)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 12. Data: 2006-03-27 21:17:09
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:MPG.1e92586e1db8d6398a82d@news.tpi.pl KrzysiekPP
    <k...@N...op.pl> pisze:

    > np prawo kaduka: wypłata podstawy do ręki, a jesli chciałaby pani takze
    > premię, to tylko na konto :)
    Nieźle byłoby to nagrać. Toż to określenie warunków otrzymania premii. ;)

    Jotte

  • 13. Data: 2006-03-27 21:40:06
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:MPG.1e9258b88d8c7c3398a82e@news.tpi.pl KrzysiekPP
    <k...@N...op.pl> pisze:

    > A zycie jak zwykle pisze wlasny scenariusz: podstawę czyli to co na
    > umowie mozna dostac do reki .... ale jesli pracownik chciałby takze
    > premię, to tylko na konto :)
    Powoli dobry dyktafon staje się niezbędnym wyposażeniem każdego pracownika.
    ;)

    Jotte

  • 14. Data: 2006-03-28 07:06:15
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Nieźle byłoby to nagrać. Toż to określenie warunków otrzymania premii. ;)

    Premia jest uznaniowa. Rownie dobrze mozna dac premie za przyjscie do pracy
    w zielonych spodniach.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 15. Data: 2006-03-28 09:03:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Z tym akurat poradzisz sobie bez trudu, bo narzucanie Ci takiej formy jest
    > nielegalne.

    Ale bardzo szybko można zmusić
    pracownika do akceptacji bezgotówkowej formy rozliczeń.

  • 16. Data: 2006-03-28 10:42:09
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    cef napisał(a):

    > Ale bardzo szybko można zmusić
    > pracownika do akceptacji bezgotówkowej formy rozliczeń.

    Nawet jeśli, to po pierwsze w przypadku pracownika nie posiadającego
    konta bankowego dość łatwo można dowieść, że zgoda była wymuszona, a po
    drugie akceptacja innej formy przekazania wynagrodzenia w żaden sposób
    nie zwalnia pracodawcy z obowiązku terminowego przekazania tegoż
    wynagrodzenia. To są 2 różne sprawy.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 17. Data: 2006-03-28 11:00:22
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e0au8l$mc9$1@nemesis.news.tpi.pl cef <c...@i...pl>
    pisze:

    > Ale bardzo szybko można zmusić
    > pracownika do akceptacji bezgotówkowej formy rozliczeń.
    Jak?

    Jotte

  • 18. Data: 2006-03-28 11:02:19
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:MPG.1e92fed47d67f25d989696@news.task.gda.pl KrzysiekPP
    <k...@n...op.pl> pisze:

    > Premia jest uznaniowa. Rownie dobrze mozna dac premie za przyjscie do
    > pracy w zielonych spodniach.
    Albo w moherowym berecie. ;)
    Pewnie, że tak. I własnie określił kiedy uzna że premia się należy: jak
    pracownik zechce i poda konto do jej wypłaty. ;)))

    Jotte

  • 19. Data: 2006-03-28 11:39:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Jak?

    "Obiektywne utrudnienia" spowodują, że wybierze
    jednak przelew, bo pracowników, którzy zdecydowali
    się w ten sposób otrzymywać wynagrodzenie,
    te "utrudnienia" nie będą spotykały.
    Wiem, mogą podać do sądu itd itp,
    ale komu sie będzie chciało: prościej jest
    założyć konto, problem znika i wszyscy są zadowoleni.
    Pracownik będzie nawet żądał wynagrodzenia przelewem ;-)

  • 20. Data: 2006-03-28 11:43:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > cef napisał(a):
    > drugie akceptacja innej formy przekazania wynagrodzenia w żaden sposób nie
    > zwalnia pracodawcy z obowiązku terminowego przekazania tegoż
    > wynagrodzenia. To są 2 różne sprawy.

    Oczywiście tej drugiej sprawy nie poruszam.
    Niemniej jednak małe opóźnienie
    dobrze wpływa na samodzielną, świadomą
    niewymuszoną i dobrowolną decyzję pracownika ;-)