  • 1. Data: 2006-03-26 08:52:35
    Temat: Konto bankowe a brak zameldowania
    Od: "a...@p...pl" <a...@o...pl>

    Witam
    Przez ok 4 miesiące nie mogę się zameldować w nowym mieszkaniu.Czekamy na akt
    notarialny.Budynek nie jast jeszcze odebrany.W związku ze sprzedażą starego
    mieszkania musiałam sie wymeldować.
    I mam problem.W banku odmawiają mi założenia konta osobistego,a zakład pracy
    może mi wypłacić wynagr.tylko na konto.Czy wszystkie banki wymagają stałego
    zameldowania,czy są takie gdzie wystarczy podać adres zamieszkania,przebywania?

    aneta

  • 2. Data: 2006-03-26 09:24:58
    Temat: Re: Konto bankowe a brak zameldowania
    Od: "dropzone" <d...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik napisał

> [...]
    > stałego
    > zameldowania,czy są takie gdzie wystarczy podać adres

    ING Bank Slaski

    --
    dropzone

  • 3. Data: 2006-03-26 09:27:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    a...@p...pl napisał(a):

    > I mam problem.W banku odmawiają mi założenia konta osobistego,a zakład pracy

    który bank?

    M.

  • 4. Data: 2006-03-26 12:48:46
    Od: "a...@o...pl" <a...@o...pl>

    > który bank?
    PKO BP,Millenium,Kredyt B.Stefczyka,Lukas....

    aneta

  • 5. Data: 2006-03-26 13:35:12
    Od: fourtyniner <4...@f...com>

    a...@p...pl wrote:
> [...]
    > mieszkania musiałam sie wymeldować.
    > I mam problem.W banku odmawiają mi założenia konta osobistego,a zakład pracy

    A jakie to prawo wymaga od pracownika posiadania konta w banku?

  • 6. Data: 2006-03-26 14:06:09
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "a...@p...pl" <a...@o...pl> napisał:

    > zakład pracy może mi wypłacić wynagr.tylko na konto.
    "Może" pod warunkiem, że TY tego chcesz.

    --
    Artur Golański

  • 7. Data: 2006-03-26 15:24:35
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:07df.00000022.44265653@newsgate.onet.pl
    a...@p...pl <a...@o...pl> pisze:

    > I mam problem.W banku odmawiają mi założenia konta osobistego,a zakład
    > pracy może mi wypłacić wynagr.tylko na konto.
    To nieprawda. Pracodawca ma obowiązek wypłacić Ci wynagrodzenie w formie
    gotówkowej. Na konto to może jak mu pozwolisz.

    Jotte

  • 8. Data: 2006-03-26 19:23:46
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    a...@p...pl wrote:
> [...]
    > notarialny.Budynek nie jast jeszcze odebrany.W związku ze sprzedażą starego
    A gdzie mieszkasz?
    Jak w nowym budynku? Masz protokół przekazania mieszkania?
    To poproś o odmowę zameldowania na piśmie. Zmiękną.

  • 9. Data: 2006-03-27 19:08:45
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    a...@p...pl napisał(a):
    > ,a zakład pracy
    > może mi wypłacić wynagr.tylko na konto.

    Z tym akurat poradzisz sobie bez trudu, bo narzucanie Ci takiej formy
    jest nielegalne.
    Zgodnie bowiem z art.86. § 3 Kodeksu pracy
    wynagrodzenie powinno być wypłacone "do rąk pracownika".
    Inne możliwości są dopuszczone, jeśli tak stanowi układ zbiorowy pracy,
    albo pracownik wyrazi na to zgodę na piśmie.

    Nawet jednak gdyby w Twoim zakładzie pracy istniały związki zawodowe i
    związki te zawarłyby z pracodawcą taką możliwość w układzie zbiorowym,
    to i tak nie zwalniałoby to pracodawcy z obowiązku wypłacania pensji na
    czas osobom nie posiadającym konta bankowego.

    Na wszelki wypadek wrzucam cytat z Kodeksu pracy, dotyczący tej kwestii:

    Art. 86. § 1. Pracodawca jest obowiązany wypłacać wynagrodzenie w
    miejscu, terminie i czasie określonych w regulaminie pracy lub w innych
    przepisach prawa pracy.
    § 2. Wypłaty wynagrodzenia dokonuje się w formie pieniężnej; częściowe
    spełnienie wynagrodzenia w innej formie niż pieniężna jest dopuszczalne
    tylko wówczas, gdy przewidują to ustawowe przepisy prawa pracy lub układ
    zbiorowy pracy.
    § 3. Obowiązek wypłacenia wynagrodzenia może być spełniony w inny
    sposób niż do rąk pracownika, jeżeli tak stanowi układ zbiorowy pracy
    lub pracownik uprzednio wyrazi na to zgodę na piśmie.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 10. Data: 2006-03-27 19:16:15
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > A jakie to prawo wymaga od pracownika posiadania konta w banku?

    np prawo kaduka: wypłata podstawy do ręki, a jesli chciałaby pani takze
    premię, to tylko na konto :)

    --
    Krzysiek, Krakow