    From: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Konstutacja - dla prawnikow czy dla obywateli?
    Date: Mon, 8 Apr 2002 17:02:58 +0200

    > Z Konstytucji RP (2 kwietnia 1997):
    > Art. 54. 1. Kazdemu zapewnia sie wolnosc wyrazania swoich pogladow oraz
    > pozyskiwania i rozpowszechniania informacji.
    >
    > Za PAP (28 marca 2002):
    > Juz samo publiczne wykonanie gestu "Heil Hitler"lub prezentowanie np.
    > swastyki jest przestepstwem - jesli jest zwiazane z zamiarem przekonania
    do
    > faszyzmu - wynika z czwartkowej uchwaly Sadu Najwyzszego.
    >

    > Nie jestem prawnikiem i byc moze art. 54 konstytucji znaczy tak naprawde
    co
> [...]

    Zwróć uwagę na artykuł 13 Konstytucji.
    Jeśli by go interpretować bardzo szeroko (choć jest to pewnie interpretacja
    mocno naciągana) to zakaz istnienia partii politycznych i innych
    organizacji, które odwołują się w swoich programach m. in. do faszyzmu mozna
    by rozciągnać także na zakaz propagowania tego rodzaju treści. W ten sposób
    artykuł 13 ograniczałby zakres zastosowania artykułu 54.
    Natomiast nie wiem o jakim przestępstwie tu mowa, bo w KK niczego na ten
    temat nie znalazłem.

    pozdr.
    T.