    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik z Mławy cd.
    Date: Sun, 3 Sep 2017 21:05:43 +0200
    <oo9n54$bmd$1@node2.news.atman.pl> <ooa6nk$l7l$1@node1.news.atman.pl>
    <oob47a$2qe$11@node2.news.atman.pl> <oobcsf$ptg$1@node1.news.atman.pl>
    <oobd4n$puo$2@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <ooevjt$ijf$2@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <oof5d0$h1n$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <oogi3u$167$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>

    W dniu 03.09.2017 o 14:56, Kris pisze:

    > Chyba nigdzie okradania nie popieralem

    A jak inaczej nazwać zabranie komuś jego własności bez zasoścuczynienia?

    > Ale skończyło sie tak jak tego oczekujesz- komornik ukarany, rolnik pewnie
    odszkodowanie dostał

    Nie - nie zakończyło się jak oczekuje. Komornik oddał wartość maszyny,
    dopiero jak go dziennikarze zaczeli gryźć, sprawa o odszkodowanie toczy
    się dalej. Sam komornik nie poniosł żadne kary poza odebraniem "licencji
    na kradzież" (to od kolegów jak już sprawy się zamieść nie dąło),
    natomiast asesor dostał 8 tysięcy grzywny. I to wszystko nie za "rolnika
    z mławy" a za całokształt, bo jak się okazało to była regularna
    działalność bandycka. A należy dodać, że dopóki w mediach nie zaczęla
    się środowisku dupa palić, to nawet zażalenia sąd nie przyjął, bo
    "ciągnik został sprzedany sprawa zamknięta". Nalezy też dodać, że na
    Grupie Liwiusz i jeszcze jeden komornik (oraz OIDP ty) broniliście
    bandytę i twierdziliście, że nic się nie stało, mucha nie siada, a
    rolnik się czepia, bo ma pecha.

    Nie zupełnie nie wyglądało to tak jak powinno wyglądać.

    > Chyba nigdzie nie podważałem tego wyroku

    No jak nie - wyrok mówi, że nie wolno brać cudzego. No to o czym dyskusja?

    > I komornik za to beknął a chłop odszkodowanie dostał. Ok wiem że nie tak to powinno
    działać ale takie takie jest życie. Pomyłki się zdążają, uczciwi inaczej wśród
    komorników również

    Ale tam nie było żadenj pomyłki. Zależnie od wersji albo wszystko działo
    się zgodnie z prawem, albo potem okazało się, że jednak nie. Ale nigdzie
    nie było pomyłki.

    > Teraz to wiemy, rok temu wiedza była mniejsza a i jak dobrze pamiętam to główny
    trzon dyskusji był czy komornik może zając jak podejrzewa że dłużnik włada czy
    zajmować mu nie wolno. Prawo ponoć jest takie że może zająć ruchomość we władaniu
    dłużnika. Później jest czas żeby to wyjaśnić. W Mławie poszedł na skróty i zaraz
    zlicytował. Ale w końcu za to odpowiedział.

    No i właśnie ten wyrok rzuca na tą sprawę nowe światło. Ponadto
    dyskutujemy jak być powinno. A być powinno tak, ze jak komornik zajmie
    nie to co powinien, to powinien z miejsca płacić zadośćuczynienie.

    > Jeśli sprzedał mi to samochód jest mój i mogę to komornikowi/sądowi udowodnić

    To potem będziesz udowadniał - na razie dawaj kluczyki!

    > A niby jaki miałbym cel w obronie Liwiusza?

    No właśnie nie wiem. Niby się ze mną zgadzasz, a jednak nie.

    > Zerknij w wolnej chwili do początku tej dyskusji to wyjść powinno Tobie że
    włączyłem się w momencie gdy padło stwierdzenie że komornik powinien badać własność w
    momencie zajęcia. Ja uważam ze w moment zajęcia nie ma szans na zbadanie własności
    jeśli dłużnik twierdzi że dana ruchomość jest nie jego a komornik powinien ją zająć i
    później jest czas na sprawdzenie kto jest właściciele faktycznie. Samo stwierdzenie
    dłużnika "to nie moje" jest dla mnie zbyt mało wiarygodne aby odstąpić od zajęcia.

    W wolnej chwili zerknę. Jestem prawie pewny, że w pewnym momencie
    rozmawiałem z Liwiuszem, o tym że komornik powinien materialnie za swoje
    działania odpowiadać, Liwiusz pisałe, że na szczęście to mogfę sobie
    pomarzyć i ty wtedy się włączyłeś.

    > Ano właśnie

    No więc nie wiem o czym dyskusja.