  • 1. Data: 2023-09-04 23:58:53
    Temat: Komornik wysłał pismo pod zły adres
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Takie pytanie:

    Osoba z rodziny (starsza, już trochę schorowana - ale to nie ma nic do
    rzeczy) dostała pismo od komornika na swój adres, ale adresatem jest były
    chłopak wnuczki tej osoby.
    On ani nie mieszkał pod tym adresem ani nie był zameldowany.

    Co i jak odpisać?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2023-09-05 00:38:44
    Temat: Re: Komornik wysłał pismo pod zły adres
    Od: PiotRek <n...@a...bbb>

    W dniu 04.09.2023 o 23:58, Adam pisze:
> [...]
    > chłopak wnuczki tej osoby.
    > On ani nie mieszkał pod tym adresem ani nie był zameldowany.

    Nie otwierać listu, nic nie odpisywać, skreślić nazwisko i adres
    adresata (dokładnie zamazać kod pocztowy, bo na poczcie automat sortuje
    po OCR i przesyłka może wrócić), narysować na kopercie strzałkę w
    kierunku nadawcy, na stronie adresowej napisać "ZWROT", a na odwrocie
    "adresat nieznany" albo "adresat nie mieszka pod tym adresem".

    --
    P.

  • 3. Data: 2023-09-05 01:00:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.09.2023 o 23:58, Adam pisze:
    > On ani nie mieszkał pod tym adresem ani nie był zameldowany.

    Ale pewnie gdzież taki adres podał. On, albo ktoś za niego się podający.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2023-09-05 12:05:00
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Sep 2023 00:38:44 +0200, PiotRek napisał(a):

> [...]
    > kierunku nadawcy, na stronie adresowej napisać "ZWROT", a na odwrocie
    > "adresat nieznany" albo "adresat nie mieszka pod tym adresem".

    Problem w tym, że ona już otwarła. No i panika, bo w liście jest, że
    policja może wtargnąć.

    Napisałem jej list do kancelarii z podaniem sygn. akt, że ona tam mieszka i
    jest zameldowana i że adresat listu ... nie zamieszkuje pod wskazanym
    adresem ani nie był tu nigdy zameldowany.

    Ma wysłać jako polecony ze zwrotką.

    Qrde, jakbym się cofnął w czasie o jakieś kilkanaście lat ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2023-09-05 12:31:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.09.2023 o 12:05, Adam pisze:
    > Napisałem jej list do kancelarii z podaniem sygn. akt, że ona tam mieszka i
    > jest zameldowana i że adresat listu ... nie zamieszkuje pod wskazanym
    > adresem ani nie był tu nigdy zameldowany.

    Intrygujące jest, skąd komornik ten adres wziął. Bo rozumiał bym, jakby
    wysłał na jakiś zupełnie przypadkowy. Błędy się zdarzają. Ale skoro to
    adres na którym adresat jest znany, to można sądzić, że jednak z czegoś
    on wynika. Boję się, że komornik raczej zaufa swoim ustaleniom, niż
    jakiemuś listowi domownika, ze rzekomo adresat tam nie mieszka.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2023-09-05 12:42:19
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > jednak z czegoś on wynika. Boję się, że komornik raczej zaufa swoim
    > ustaleniom, niż jakiemuś listowi domownika, ze rzekomo adresat tam nie

    A przejdziesz od razu do następnego kroku "I co z tego (że nie zaufa)?".

    Dla mnie sprawa sprowadza się do zostawiania śladów na papierze pod
    ocenę ewentualnych kolejnych kroki komornika przez inne organy.
    Patrz zajęcie cudzego traktora na polu podlegającego egzekucji komorniczej.

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2023-09-05 12:57:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.09.2023 o 12:42, A. Filip pisze:

> [...]
    > ocenę ewentualnych kolejnych kroki komornika przez inne organy.
    > Patrz zajęcie cudzego traktora na polu podlegającego egzekucji komorniczej.

    No właśnie na to zagrożenie zwracam uwagę. W wypadku cudzego traktora
    problemem było nie tyle samo zajęcie, co jego sprzedaż przed
    wyjaśnieniem, do kogo należy. Nie zakładajmy aż tak "czarnego"
    scenariusza, tym nie mniej nie chciał bym musieć udowadniać, że stojący
    w moim salonie telewizor jest mój tylko z tego powodu, że komornik wpadł
    z wizytą w związku z zadłużeniem jakiejś poniekąd obcej dla mnie osoby.
    Nawet, gdyby ostatecznie zakończyło się to moim powodzeniem.

    Stąd sugerowałbym bliższe zainteresowanie się przyczynami zaistniałego
    stanu rzeczy, zanim się jakaś inna nieprzewidziana rzecz tu "odwali".
    Komornik akurat może i nie jest przyjemny, ale przynajmniej to
    zagrożenie znamy. A może na przeszukanie wpaść Policja przykładowo. Z
    czegoś ten adres wynika i o ile rozumiem, że seniorka może nie wiedzieć,
    to już podejrzewam, że sam "chłopak wnuczki" najprawdopodobniej może się
    co najmniej domyślać.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 8. Data: 2023-09-05 13:57:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Sep 2023 12:57:59 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > czegoś ten adres wynika i o ile rozumiem, że seniorka może nie wiedzieć,
    > to już podejrzewam, że sam "chłopak wnuczki" najprawdopodobniej może się

    Tak informacyjnie:

    Chłopak wnuczki razem z wnuczką byli u babci tak ze dwa-trzy lata temu na
    wakacjach, mieszkali tam przez jakieś trzy tygodnie, może miesiąc.
    Z dokumantu od komornika wynika, że należność pochodzi od Kolei
    Mazowieckich - czyli prawdopodobnie mandat.
    Może w zdenerwowaniu gówniarze podały konduktorowi adres babci, gdzie wtedy
    byli. Konduktor raczej sobie go sam nie wymyślił ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2023-09-05 15:42:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 5 września 2023 o 13:57:58 UTC+2 Adam napisał(a):

> [...]
    > Może w zdenerwowaniu gówniarze podały konduktorowi adres babci, gdzie wtedy
    > byli. Konduktor raczej sobie go sam nie wymyślił ;)

    Można było takie wyjaśnienie od początku podejrzewać.
    Echh, jak to się życie plecie.
    Ten chłopak to już musiał być "mocno zaawansowany", skoro nawet wspólne
    wakacje z wnuczką u babci (!!1!?!!jeden!!1!) przeszły - a tu bach, były.
    I jeszcze kłopoty po sobie zostawił (i to nawet w pewnym sensie "jeść" wołają,
    ale przynajmniej nie cyklicznie, a tylko jeden raz ;).

  • 10. Data: 2023-09-05 15:43:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.09.2023 o 13:57, Adam pisze:

> [...]
    > Może w zdenerwowaniu gówniarze podały konduktorowi adres babci, gdzie wtedy
    > byli. Konduktor raczej sobie go sam nie wymyślił ;)

    OK! Ale ta sprawa zaczyna wyglądać co raz bardziej intrygująco. Przecież
    "mandat" bezpośrednio do komornika trafić nie mógł. Wcześniej musiał
    trafić nakaz zapłaty. Nie znam procedur, ale pewnie jakieś wezwanie
    przedsądowe. Nikt na to nie reagował? Czy odbierano tę pocztę i stąd
    konstatacja komornika, że dłużnik tam pomieszkuje co najmniej?

    Mandat z kolei, to akurat nie jest jakiś poważny powód do niepokoju.
    Każdemu może się zdarzyć. Pytanie, na ile to prawdziwe wyjaśnienie i czy
    tylko jedno zobowiązanie nieuregulowane ciąży na nim.

    --
    (~) Robert Tomasik