  • Data: 2004-08-04 21:46:50
    Temat: Re: Komornik wszedl mi na konto
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X> szukaj wiadomości tego autora

    Sebol wrote:
    > znam doskonalne - jeżeli wydaje ci sie że wykonując czynności u komornika
    > ciągle przerywasz bieg przedawnienia to znowu sie mylisz. Poczytaj
    > komentarz do KC.

    Bieg zasiedzenia ulega zatem przerwaniu przez każdą akcję skierowaną
    przeciwko samoistnemu posiadaczowi w celu pozbawienia go tego posiadania
    i zdolną ten cel osiągnąć; dlatego zawsze do przerwania biegu
    zasiedzenia doprowadzi powództwo o wydanie nieruchomości, zgłoszenie
    niektórych innych roszczeń właścicielskich w formie odpowiadającej
    warunkom tego (art. 123 kc) przepisu, wszczęcie egzekucji zmierzającej
    do odebrania przedmiotu posiadania. W tych wypadkach bieg zasiedzenia
    nie tylko ulega przerwaniu, ale nie rozpoczyna bieg na nowo przed
    zakończeniem postępowania sądowego, czy egzekucyjnego (art. 124 § 1 kc).
    Prawidłowo zatem Sąd Wojewódzki w zaskarżonym kasacją orzeczeniu
    zaaprobował stanowisko Sądu pierwszej instancji, że kolejne akcje sądowe
    i egzekucyjne podejmowane przez właścicieli (poprzedników prawnych
    uczestników, a następnie samych uczestników) powodowały przerywanie
    biegu zasiedzenia, uniemożliwiając stwierdzenie posiadania przez okresy
    wymagane prawem do nabycia własności nieruchomości tą drogą.
    (...)
    To nie wykonanie bowiem, czy nawet wydanie wyroku, lecz wytoczenie
    powództwa przerywa bieg zasiedzenia, podobnie jak nie wyegzekwowanie,
    lecz wszczęcie egzekucji na podstawie tytułu wykonawczego jest konieczne
    dla osiągnięcia takiego rezultatu przez właściciela występującego
    przeciwko posiadaczowi.

    II CKN 69/97
    wystarczy?

    KG