  • 1. Data: 2004-04-22 20:29:21
    Temat: Komornik a wynajem mieszkania
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Witam.
    Mam następująćy problem. Jestem studentem i wraz z kolegami wynajmuję
    mieszkanie. Oficjalnie nie jesteśmy w nim zameldowani. Przez jakiś
    czas do mieszkania przychodziły powiadomienia o niezwłocznym
    stawienieu się pana Mariusza(właściciel mieszkania). Jednak dzisiaj
    pojawił się pan, który przedstawił się jako komornik i chciał
    rozmawiać z właścicielem mieszkania w sprawie niezapłaconego mandatu w
    wyskości 200zł. Poinformowaliśmy ów pana, iż właściciel pojawia się
    raz w miesiącu po czynsz za mieszkanie. Pan komornik zostwił Wezwanie
    dla właściciela mieszkania, który według komornika jest tu
    zameldowany.
    W tym momencie muszę wyjaśnić jedną kwestię. Otóz wszystkie rachunki
    przychodzą na nazwisko jego zmarłej babki.
    Komornik zostawił nam WEZWANIE na którym jest napisane, żę w przypadku
    niezgłoszenia się do urzędu w celu "wpłacenia należnośći skarbu
    państwa - Stawiennictwo osobiste W przypadku niestawienia się nastąpi
    zajęcie (odebranie) mienia.

    W związku z zaistniałą sytuacją proszę o udzielenie mi odpowiedzi na
    pytanie czy komornik może zająć nasze mienie. Skoro nic z matrialnych
    żeczy znajdujących się w mieszkaniu nie należy do właśćiciela.

  • 2. Data: 2004-04-23 07:32:52
    Temat: Re: Komornik a wynajem mieszkania
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > W związku z zaistniałą sytuacją proszę o udzielenie mi odpowiedzi na
    > pytanie czy komornik może zająć nasze mienie. Skoro nic z matrialnych
    > żeczy znajdujących się w mieszkaniu nie należy do właśćiciela.

    Jesli to tylko 200 zl + oplaty, to po prostu dajcie mu te pieniadze,
    dostaniecie pokwitowanie, a wlascicielowi mieszkania dacie czynsz
    pomniejszony o tą kwotę. Zaden problem ;) po prostu powiecie, ze
    komornik zajal czesc czynszu ...

  • 3. Data: 2004-04-23 07:41:29
    Od: sebol <i...@a...pl>

    KrzysiekPP wrote:

> [...]
    > dostaniecie pokwitowanie, a wlascicielowi mieszkania dacie czynsz
    > pomniejszony o tą kwotę. Zaden problem ;) po prostu powiecie, ze

    bzdura. Jak komornik nie zajał to wlasnie dokonali darowizny 200 zl.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 4. Data: 2004-04-23 10:35:48
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dostaniecie pokwitowanie, a wlascicielowi mieszkania dacie czynsz
    > pomniejszony o tą kwotę. Zaden problem ;) po prostu powiecie, ze

    To wlasciciel sie ucieszy, ze zamiast czynszu,
    pieniadze dostal jakis tam komornik, nie
    wiadomo za co...

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 5. Data: 2004-04-23 11:01:36
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > To wlasciciel sie ucieszy, ze zamiast czynszu,
    > pieniadze dostal jakis tam komornik, nie
    > wiadomo za co...

    Lepsze jest chyba to, niz gdyby mial wyniesc z mieszkania jakis sprzet i
    sprzedac za bezcen.

  • 6. Data: 2004-04-23 11:19:09
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

> [...]

    > dostaniecie pokwitowanie, a wlascicielowi mieszkania dacie czynsz
    > pomniejszony o tą kwotę. Zaden problem ;) po prostu powiecie, ze

    I mi, i mi tez troche dajcie. Tez dam pokwitowanie :-)

    marekz

  • 7. Data: 2004-04-23 23:08:55
    Od: "PiotrR" <wuwekNOSPAM@@@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyskości 200zł. Poinformowaliśmy ów pana, iż właściciel pojawia się
    > raz w miesiącu po czynsz za mieszkanie. Pan komornik zostwił Wezwanie

    Po kiego przyznajesz się że bez umowy wynajmujesz mieszkanie

    > dla właściciela mieszkania, który według komornika jest tu
    > zameldowany.

    Po co przyjmowałeś to wezwanie - nie jesteś osobą upoważnioną,
    a komornik powie że dostarczył pod wskazany adres.

> [...]
    > pytanie czy komornik może zająć nasze mienie. Skoro nic z matrialnych
    > żeczy znajdujących się w mieszkaniu nie należy do właśćiciela.

    Po pierwsze uprzedzam, że w razie zajmowania rzeczy przez komornika
    który może przyjść z policją, będzie trudne udowodnienie że to są Twoje
    rzeczy, a nie właściciela.
    Po drugie nie wpuszczać nikogo bez obecności właściciela.
    Po trzecie wynieść najważniejsze rzeczy na jakieś 2-3 miesiące do
    kogoś na przechowanie.

    Piotr

  • 8. Data: 2004-04-24 15:52:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Ja tylko wKF, nie bić:

    On Sat, 24 Apr 2004, it was written:

> [...]
    >+ > Mam następująćy problem. Jestem studentem i wraz z kolegami wynajmuję
    >+ > mieszkanie. Oficjalnie nie jesteśmy w nim zameldowani.
    [...]
    >+ Po kiego przyznajesz się że bez umowy wynajmujesz mieszkanie

    To najwyraźniej nie było "bez umowy". Bez umowy to mieszka
    się "na dziko" zajmując pustostan.
    JAKAŚ umowa prawdopodobnie była (ustan choćby) jeśli oni mieszkają
    a właściciel kasuje :]
    Nie mylić z dopełnieniem formalności podatkowych, meldunkowych
    i owych pozostałych ;) !
    ("a poza tym to najwyraźniej masz rację" :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-04-24 22:28:56
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > Nie mylić z dopełnieniem formalności podatkowych, meldunkowych
    > i owych pozostałych ;) !
    > ("a poza tym to najwyraźniej masz rację" :))

    Ale tak naprawdę to najemcy nic nie grozi. No, ewentualnie kara za
    niezameldowanie się, ale kto to karze teraz?
    Cała reszta konsekwencji, to problem wynajmującego mieszkanie.

    chester