  • 1. Data: 2002-06-11 14:04:54
    Temat: Komornik
    Od: "ro__man" <r...@p...onet.pl>

    Witam Wszystkich
    Wiem ze to dosc czeste pytania, ale w nawale postow jakos nie moge sie
    doszukac nic co by odpowiadalo mojej sprawie.
    Wyglada na to ze w niedlugim czasie bede mial na glowie komornika.
    Mieszkam z Matka, starsza juz osoba. W praktyce po 2 latach jako bezrobotny
    nic juz nie posiadam.
    Zmuszony bylem w pewnym momencie do kupna komputera, ale zrobilem to na
    matke ze wzgledu na mozliwosci kupna na raty, ja nie moglem.
    Sprzet jest splacany oczywiscie przez moja matke jako kredytobiorce i
    jeszcze przez jakis czas bedzie.
    Poza tym jest na nia wystawiona faktura.
    Pytanie czy w razie czego komornik moze zajac ten sprzet, a jezeli tak to
    jakim prawem?
    I drugie pytanie jak sie przed tym wybroni?
    Jedynie dzieki temu sprzetowi jestem w stanie jakos egzystowac.
    Z gory dzieki za odpowiedz.

    --
    Pozdrowienia
    Ro__man

  • 2. Data: 2002-06-11 21:13:31
    Temat: Re: Komornik
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Jun 2002, ro__man wrote:
    [...]
    >+ Poza tym jest na nia wystawiona faktura.
    >+ Pytanie czy w razie czego komornik moze zajac ten sprzet, a jezeli tak to
    >+ jakim prawem?

    Widziałem niedawno jakiś wątek, ale ani wniosków nie pamiętam
    ani sam nie wiem :(

    >+ I drugie pytanie jak sie przed tym wybroni?
    >+ Jedynie dzieki temu sprzetowi jestem w stanie jakos egzystowac.

    AFAI*K* to narzędzia będącego jedynym źródłem dochodu (czy
    jakoś tak) nie wolno zajmować.
    Źródła nie podam bo jestem w niedoczasie :(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-06-11 22:33:24
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    napisał w wiadomości

    > AFAI*K* to narzędzia będącego jedynym źródłem dochodu (czy
    > jakoś tak) nie wolno zajmować.

    ale nie będącego jedynym zródlem dochodu NIELEGALNEGO a nie zapominaj ze
    nasz kolega zaznaczyl ze jest bazrobotny. Jego jako-taka egzystencja z
    komputera moze polegac np na piractwie a tym sie raczej nie pochwali
    komornikowi.:-))

    HaNkA

  • 4. Data: 2002-06-12 06:01:32
    Od: "irzej" <i...@w...pl>

    Nie ma prawa tego zająć !!!!!!
    Znam przypadek, że zajął kumplowi telewizor kupiony przez ojca.
    Ojciec sam komornikowi powiedział, że tv nie jego a syna.
    Kumpel poszedł do komornika z fakturką imienną na ojca, pogadał coś że
    ojciec stary i niedomaga, źle zrozumiał komornika itp i telewizor zwrócili.

    Masz dokumenty na matke i wystarczy
    Mówisz, że jej i g* go obchodzi kto na tym kompie cokolwiek robi - czy ty
    czy matka.

  • 5. Data: 2002-06-12 06:29:12
    Temat: Odp: Komornik
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik irzej <i...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ae6ocg$156$...@n...tpi.pl...

    > Masz dokumenty na matke i wystarczy
    > Mówisz, że jej i g* go obchodzi kto na tym kompie cokolwiek robi - czy ty
    > czy matka.

    Tak racja gdy są dokumenty na to kto jest włascicielem danej rzeczy
    obowiązkiem komornika jest to zwrócić w innym przypadku można złożyć skargę
    na czynności komornika do Prezesa Sądu Cywilnego.

    Pozdrowienia Sandra

  • 6. Data: 2002-06-12 11:42:15
    Od: "ro__man" <r...@p...onet.pl>

    Piekne dzieki za odpowiedzi
    Nawiasem mowiac nie zajmuje sie piractwem tylko raczej drobnymi zleceniami
    grafika, DTP itp. i czy np. umowa zlecenie zostanie w razie czego uznane
    jako legalne i jedyne zrodlo dochodu, oczywiscie na jakies drobne kwoty
    wystarczajace na przezycie?
    Juz pomijajac fakt ze sprzet jest na matke, ale gdyby sie uparl i probowal
    go zajac?
    Na marginesie sytuacja powstala nie z mojej winy, bylem zyrantem w czasach
    mojej prosperity:)

  • 7. Data: 2002-06-12 12:25:57
    Od: "irzej" <i...@w...pl>

    Użytkownik "ro__man" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Juz pomijajac fakt ze sprzet jest na matke, ale gdyby sie uparl i probowal
    > go zajac?

    Co znaczy uparł?????
    Próbował siłą zabrać ?????
    Raczej niemożliwe by tak postąpił, więc sie nie przejmuj

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2002-06-14 00:06:26
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jun 2002, HaNkA ReDhUnTeR wrote:

> [...]
    >+ > jakoś tak) nie wolno zajmować.
    >+
    >+ ale nie będącego jedynym zródlem dochodu NIELEGALNEGO

    A to prawda, w międzyczasie mi się przypomniało że należało
    spytać czy z dochodów pochwalił się US, ZUS i komu tam trzeba
    (bo inaczej brak podstawy do wykazania że jest "źródłem dodchodu").
    Thx. za pilnowanie szczegółów :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-06-26 06:39:53
    Od: "Damian Mucha" <d...@p...onet.pl>

    > Pozdrowienia Sandra
    >
    > Ludzie nie piszcie bzdur Komornik te "graty" ma obowiązek zająć a stronie-
    osobie trzeciej przysługuje powództwo w trybie 841 kpc.
    Jeżeli jakiś komornik w kraju odstąpił od zajęcia tzn że było mu tak
    wygodniej i jest niedouczony a wierzyciel nie wie o tym albo zrobił to na
    wniosek lub za zgodą wierzyciela celem uniknięcia 841 kpc.

  • 10. Data: 2002-06-26 07:33:26
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Damian Mucha <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:afbni7$sa2$...@n...tpi.pl...