    From: "bd" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik
    Date: 31 Mar 2004 10:39:06 +0200

    > Sprawa: Ojciec z którym mama sie rozwodzi narobił długów np na telefonie, ja
    > mam komputer, telewizor, keyboard, wieze które te żeczy kupiła mi mama,
    > teraz od poł roku pracuje i czy jezeli ja od mamy od kupie ten sprzęt i
    > potwierdze to notarialnie czy komornik będzie miał prawo zabrać te żeczy a
    > czy moze lepiej sprzedać te zeczy babci a u mnie beda one tylko stały i z
    > nich kozystał?

    jesli juz tak bardzo chcesz to mozesz sie zabezpieczyc. umowa sprzedazy.
    zaplacisz podatek od czynnosci cywilno-prawnej 2%. mozesz spisac kilka
    umow, z roznymi osobami na rozne ruchomosci i bedziesz mial zabezpieczenie.
    nikt nie bedzie sprawdzal skad dana rzecz miala osoba, ktora Tobie ja sprzedala.

    dlaczego nie od mamy:
    jezeli Twoja mama nie ma jeszcze rozdzielnosci majatkowej z mezem, a dlug
    powstal w trakcie trwania wspolnosci ustawowej to lepiej nie kupuj tego
    od mamy, bo moze ktos oskarzyc ja o uszczuplanie majatku poprzez wyzbywanie
    sie jego skladnikow na rzecz osob trzecich celem pokrzywdzenia wierzycieli.
    mozna wtedy taka czynnosc (umowa sprzedazy) uznac za bezskuteczna (niewazna)
    wobec wierzycieli w drodze powodztwa przeciwko Tobie. Ty natomiast
    mozesz wtedy zwolnic sie od zadoscuczynienia roszczeniu wierzyciela wskazujac
    mu wystarczajace do jego zaspokojenia mienie dluznika. no ale po co sobie
    zycie utrudniac? prawda?

    za dlugi ojca nie odpowiadasz, bynajmniej do czasu, jak on zyje:)
    pozdr.
    marcin