    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kolizja i kradzież dokumentów
    Date: Tue, 30 Mar 2004 11:05:48 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@pf172.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >odszczekuję moje słowa.
    Wystarczy: 'prostuję poprzednia wypowiedź' ;-)

    >Nawet mandat policjanta sprawy nie rozsądza, bo wiążące w postępowaniu
    >cywilnym jest jedynie orzeczenie sądu karnego,
    Sądu (bez 'karnego'). Jednak gdyby sąd chciał się sprawą zająć, to jak
    miałby się ewentualny wyrok sprzeczny z rozstrzygnięciem winy przez
    policjanta i mandatem karnym (MK nie jest ostateczny ?) Czy sąd ws.
    cywilnej nie opiera się o ustalenia Policji, tylko zajmuje się sprawą
    o wykroczeniu i ustala winnego ? Czy to należy do jego kompetencji ?

    > ale ubezpieczyciel z kolei może odszkodowania nie wypłacić i trzeba
    >będzie iść z roszczeniem do sądu.
    Jesli nie wskaże podstawy prawnej żądania PJ, to przegra proces, a
    dobrze o tym wiedząc nie będzie się sądził.

    Moja reakcja wynikła z osobistego oporu do wypełniania każdego druku i
    podawania wszelkich zbędnych danych. Miałem kiedyś sytuację, gdy ktoś
    uszkodził mój pojazd (stał na porkingu, a użytkowała go żona). Winnego
    ukarał przechodzący obok patrol Policji. Gdy ja jako właściciel
    zgłosiłem szkodę, kazano mi podać mnóstwo danych, w tym oświadczenie,
    że byłem trzeźwy podczas kolizji. Na moje pytanie; 'po co' pani
    odpowiedziała: 'bo taki jest druk i musi być wypełniony'. Oczywiście
    odmówiłem, bo za chwilę poproszą o zaświadczenie od księdza czy chodzę
    do kościoła, podałem dane niezbędne i odszkodowania otrzymałem.

    Artur Golański