    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kodeks pracy.
    Date: Tue, 28 Jan 2003 01:48:17 +0100

    On Tue, 28 Jan 2003, Sandra wrote:

    >+ Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    [...]
    >+ > Sandro, wzbudziłaś mój podziw !
    >+
    >+ a Ty mój !

    :)

    >+ > Jak wyciągnęłaś z tego wniosek nt. dopuszczalnej minimalnej
    >+ > przerwy między 1 a 2 "dniówką" ??
    >+
    >+ skoro kodeks pracy podaje ,ze podst. normą jest 8 godzn .na dobe a jezeli
    >+ jest to uzasadnione można wydłużyć wymiar czasu do 12 godz.na dobę ....przy
    >+ równoważnym czasie pracy przerwa miedzy zmianami wyniesie 12 godzin

    Mhm. Czy z tego wynika twoim zdaniem fakt zakazu zatrudnienia
    pracownika na 2 róznych zmianach w tym samym tygodniu ??

    [...]
    >+ pytanie dot.przerwy miedzy zmianami ...kodeks okresla ogólnie pozostawiając
    >+ czas pracy konkretnemu ukształtowaniu przez pracodawcę wszystko zalezy od
    >+ rodzaju pracy i jej organizacji...rozpatrywany jednak był system
    >+ równoważny...
    [...]
    >+ > No toż czekam :), ułamki, całki i rachunek zbiorów to pikuś
    >+ > przy naszych przepisach :( więc się nawet nie zdziwię ;)
    >+
    >+ na co czekasz ?
    >+
    >+ j.w w zależności od zrozumienia i niepotrzebne są tu całki czy zbiorów...

    Ale ja pytanie zrozumiałem bardzo prosto: ile *pracownik* *musi*
    mieć czasu, żeby po skończeniu pracy dojść do siebie nim na nowo
    będzie *musiał* (po pracodawca każe) pracę podjąć.
    I w tym zakresie konkretnej odpowiedzi nie widzę :), nie licząc
    że "ogólnie pozostawiając...pracodawcy".
    A konkretnie - to o ile dobrze rozumiem, odpowiedź (stety/niestety)
    brzmi: zero. Inaczej: przy pracy ciągłej jest możliwe że pracownik
    może dostać polecenia pracy po 8 h w dwa dni, ale tak, że
    ma przerwy między dniówkami.
    Może się mylę - zarówno w sprawie pytania (to liczę na pytającego
    że uściśli) jak i samej przerwy (to liczę na ciebie :)).

    pzdr, Gotfryd