    Subject: Re: Kodeks lekarski czyli samo.napędzający się dom wariatów
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo
    From: Trybun <c...@j...ru>
    Date: Wed, 18 Jan 2017 17:53:28 +0100

    > Niby masz rację ale dosyć szybko zasada niekrytykowania zamienia się w
    > tuszowanie ewidentnych błędów w sztuce czyli źle pojętą solidarność
    > korporacyjną. Zaszyją ci w brzuchu jakiś klamot, albo przyjmuje cię
    > pijana lekarka dyżurna. I możesz się skarżyć do woli. Ten co zawinił
    > dalej będzie lekarzem i będzie "leczył" następnych.
    > A co z problemem oceny kompetencji lekarzy? Skąd masz wiedzieć który
    > genialny a który konował? Miło by było gdybyś mógł wejść na stronę
    > Naczelnej Izby Lekarskiej a tam ranking lekarzy z ceniami wizyt... :)
> [...]

    Medycyna to trochę złożone zagadnienie. Nie dość że są tysiące leków,
    inne poziomy dopuszczalnych norm, to na dodatek różne metody kuracji czy
    zabiegów operacyjnych. Każdy z tych leków może nie tylko nie pomóc ale
    nawet zaszkodzić. Każda metoda kuracyjna czy zabieg operacyjny nie tylko
    nie przynieść zamierzanego efektu, ale nawet przynieść skutek odwrotny..
    Czy mamy oczekiwać od konkretnych lekarzy aby publicznie zaczęli się
    wykłócać który z niech lepiej leczy?

    Pretensje Stokrotki jak najbardziej mogą być na miejscu, lekarze to też
    nie chodzące w białych fartuchach ideały. Po prostu w swojej historii
    trafiła na przypadek jakiejś machlojki lekarskiej ale czy można zarzucać
    że Kodeks Lekarski jest czymś złym, moim zdaniem - nie.