    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kodeks lekarski czyli samo.napędzający się dom wariatów
    Date: Wed, 18 Jan 2017 15:46:24 +0100

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości
    Dnia Wed, 18 Jan 2017 11:53:33 +0100, Trybun napisał(a):

    >Niby masz rację ale dosyć szybko zasada niekrytykowania zamienia się
    >tuszowanie ewidentnych błędów w sztuce czyli źle pojętą solidarność
    >korporacyjną. Zaszyją ci w brzuchu jakiś klamot, albo przyjmuje cię
    >pijana lekarka dyżurna. I możesz się skarżyć do woli. Ten co zawinił
    >dalej będzie lekarzem i będzie "leczył" następnych.

    No coz, praktyka dowodzi, ze z pijanymi lekarkami radza sobie dobrze -
    jak pacjent policje wezwie, ta przyjedzie z alkomatem, lekarke
    oskarzy, i sprawa sie potoczy wzglednie sprawnie i szybko.
    Choc po prawdzie to jej nietrzezwosc mogla miec znikomy wplyw na
    jakosc pracy.

    Klamot ... czasem sie zdarza, jesli nie ma wiekszych skutkow, to tylko
    sie cieszyc.

    Ale bywaja wieksze problemy, gdzie wina wcale nie jest taka oczywista.

    >A co z problemem oceny kompetencji lekarzy? Skąd masz wiedzieć który
    >genialny a który konował? Miło by było gdybyś mógł wejść na stronę
    >Naczelnej Izby Lekarskiej a tam ranking lekarzy z ceniami wizyt... :)
    >Oraz kryteria dorocznej oceny kompetencji zawodowych.

    No nie wiem ... taki ranking to chyba sprzeczny z etyka, a kompetencje
    to jak ocenic ? :-)
    Podobne strony "prywatne" jednak sa.

    A cennik ... tak sie czasem zastanawiam, czy NFZ nie powinien pokrywac
    jakiegos minimalnego kosztu, a doplata do cennika to juz w gestii
    pacjenta.
    Wizyta u ortopedy np 50zl, ale jak ktos ma ochote skorzystac z uslug
    Profesora za 200, to prosze bardzo - 150 z wlasnej kieszeni.

    J.