  • 1. Data: 2007-09-28 12:19:55
    Temat: Kodeks Pracy - renta.
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Jak rozwiązuje się umowę o pracę z pracownikiem, który przechodzi na
    rentę? Musi być forma pisemna ( par 53 kp), czy wystarczy świadectwo
    pracy? I co ewentualnie się takiemu pracownikowi należy?
    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 2. Data: 2007-09-28 12:33:23
    Temat: Re: Kodeks Pracy - renta.
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > rentę? Musi być forma pisemna ( par 53 kp), czy wystarczy świadectwo
    > pracy? I co ewentualnie się takiemu pracownikowi należy?

    witam

    skoro pracownik ma uprawnienia rentowe, to rozwiązujesz z nim umowę o pracę
    za wypowiedzeniem i wpisujesz przyczynę wypowiedzenia (przejście na rentę w
    związku z nabyciem prawa do renty); względnie porozumienie między
    pracownikiem - wtedy jest bez okresu wypowiedzenia i od razu, a nadto zgoda
    stron, co jest super :); oczywiście niezależnie od sposobu rozwiązania,
    forma obowiązkowa pisemna

    pzdr

  • 3. Data: 2007-09-28 12:35:40
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Krzysiek napisał(a):

> [...]
    > pracę za wypowiedzeniem i wpisujesz przyczynę wypowiedzenia (przejście
    > na rentę w związku z nabyciem prawa do renty)

    Ale po co ja mam mu pracę wypowiadać, skoro on od lutego nie pracuje, bo
    choruje - mogę chyba rozwiązać z nim umowę z art. 53?

    > ; względnie porozumienie
    > między pracownikiem - wtedy jest bez okresu wypowiedzenia i od razu, a
    > nadto zgoda stron, co jest super :);

    Pretensji nikt do nikogo miał nie będzie - żaden lekarz nie da mu
    zaświadczenia o zdolności do pracy. Nawet jakbym chciała, żeby wrócił-
    nie da się. Jakaś odprawa mu się należy? Przy normalnym trybie, to
    wiadomo, taki i taki okres wypowiedzenia, taka i taka odprawa, wszystko
    jasne, ale w tym przypadku po prostu nie wiem.

    --
    pozdrawiam
    Justyna