    From: kauzyperda <l...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kłopot z zakazem konkurancji
    Date: Wed, 05 Sep 2007 09:15:46 +0200

    Carolus pisze:

    > A co oznacza termin "niewywiązywania się pracodawcy z obowiązku wypłaty
    > odszkodowania"?

    No oznacza, ze pracodawca niewywiazuje sie z obowiazku wyplaty
    odszkodowania? Jak ma to napisac jasniej? "Kasiury nie becaluje", no!
    BPNMSP :->

    > No bo widzisz, skoro w umowie nie ma nic o odszkodowaniu,
    > nie ma tez o trybie jego wypłaty. Pracodawca może przez cały okres zakazu
    > nie płacić, a dopiero w momencie, gdy były pracownik podejmie pracę w innej
    > firmie, przekazać całe zaległe środki i żądać odszkodowania za złamanie
    > umowy.

    Jest tez wyrok SN (II PK 186/04), ktory mowi, ze jak strony nie
    okreslily terminu wyplaty odszkodowania (co ma miejsce jak kwestia
    odszkodowania w umowie w ogole jest pominieta), to pracodawca powinien
    placic odszkodowanie w okresach miesiecznych...

    Zreszta - mimo wszystko - ja np. przed podjeciem pracy gdzie indziej
    *rozwazylbym* wezwanie pracodawcy do wyplaty w wyznaczonym terminie...
    ale to tak w sumie dla wiekszego wlasnego spokoju /ale to juz zalezy od
    konkretnej sytuacji/

    > Z drugiej strony, jeżeli pracownik nigdy nie podejmie pracy w innej firmie,
    > pracodawca nigdy nie przekaże zaległych środków...

    W pierwszym poscie pisales, ze umowa jest zawarta na rok.

    --
    pozdr
    luck