  • 1. Data: 2006-03-24 14:14:07
    Temat: Klasyfikacja działalności gospodarczej
    Od: Martinez <m...@p...fm.NOSPAM>

    Witam!

    Osoba zgłaszająca firmę do wpisu działalności gospodarczej powinna
    określić profil działalności firmy wg polskiej klasyfikacji
    udostępnianej na stronie GUS-u.

    Mam jednak wątpliwości:

    1. Czy można wybrać kilka grup z tabeli jako profil działalności?
    2. Czy firma dostarczająca usługi telekomunikacyjne:

    a) mająca profil 64.20.C (Transmisja danych) może tylko
    pośredniczyć w transmisji danych, czy może również sprzedawać
    urządzenia niezbędne do realizacji tej transmisji?

    b) powinna mieć kilka profili np. 64.20.C oraz 52.48.A czyli
    transmisja danych i sprzedaż sprzętu biurowegi i telekomunikacyjnego?
    3. Czy firma prowadząca instalacje u klienta musi mieć jeszcze jakiś
    dodatkowy profil działalności?
    4. Czy w tej sytuacji firma prowadzi sprzedaż czy usługi?

    Sorry za lamerskie pytania ale wolę się wygłupić niż popełnić jakiś błąd.

    Pozdrawiam
    Marti

  • 2. Data: 2006-03-24 14:54:20
    Temat: Re: Klasyfikacja działalności gospodarczej
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Martinez wrote:

> [...]
    > udostępnianej na stronie GUS-u.
    >
    > Mam jednak wątpliwości:
    >
    > 1. Czy można wybrać kilka grup z tabeli jako profil działalności?

    Widywałem wpisy po około 200 pozycji.
    Potem tylko w GUS podajesz trzy (lub cztery - nie pamiętam) podstawowe.

> [...]
    > pośredniczyć w transmisji danych, czy może również sprzedawać
    > urządzenia niezbędne do realizacji tej transmisji?

    Sprzedaż urządzeń do transmisji to nie jest transmisja.

    > b) powinna mieć kilka profili np. 64.20.C oraz 52.48.A czyli
    > transmisja danych i sprzedaż sprzętu biurowegi i telekomunikacyjnego?

    Tak. Lub jeszcze parę innych. Jak ci np klient zechce żebyś mu oprócz
    sieci komputerowej puścił nowe zasilanie.

    > 3. Czy firma prowadząca instalacje u klienta musi mieć jeszcze jakiś
    > dodatkowy profil działalności?

    Pozcytaj opisy w klasyfikacji.

    > 4. Czy w tej sytuacji firma prowadzi sprzedaż czy usługi?

    Jak napisze na fakturze: instalacja sieci, to będzie usługa z
    materiałów własnych. Ale jak trafi sie klient, który zachce mieć na
    fakturze urządzenie oosobno, to będzie sprzedaż. Więc w zakresie
    działalności trzeba mieć i usługi i sprzedaż.

  • 3. Data: 2006-03-24 14:59:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Martinez wrote:

> [...]

    > urządzenia niezbędne do realizacji tej transmisji?

    Sprzedaż urządzeń do transmisji to nie jest transmisja.
    Montaż sieci konputerowych to też niekoniecznie musi być transmisja.
    Więc sprawdź dokładnie opisy i szukaj czegoś jeszcze.

  • 4. Data: 2006-03-24 15:31:15
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Widywałem wpisy po około 200 pozycji.
    > Potem tylko w GUS podajesz trzy (lub cztery - nie pamiętam) podstawowe.

    No nie rób jaj ... jeśli wpisuję we wpis do ewidencji 200 pozycji ... sam
    jestem gorącym orędownikiem wielkich działań ... w końcu później każda
    zmiana kosztuje czas i pienionszki ... ale kurna najważniejszy jest czas
    :))) .

    Jest załącznik w którym owe 200 pozycji wpiszesz w REGON ... w końcu czasami
    musisz się okazać .. i jeśli konkurencja ma a Ty nie masz wpisane w REGON
    numery działalności ... to dupa zbita .... i tyle ... a w końcu to tylko
    papier ...

    pozdrawiam
    fart

  • 5. Data: 2006-03-25 19:14:54
    Od: Martinez <m...@p...fm.NOSPAM>

    Dnia 24.03.2006 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał/a:

    > Widywałem wpisy po około 200 pozycji.
    > Potem tylko w GUS podajesz trzy (lub cztery - nie pamiętam) podstawowe.

    Kto to weryfikuje?
    Co by sie stało gdybym coś wykonywał bez odpowieniego wpisu w profil
    działalności?

    > Sprzedaż urządzeń do transmisji to nie jest transmisja.
    > Montaż sieci konputerowych to też niekoniecznie musi być transmisja.
    > Więc sprawdź dokładnie opisy i szukaj czegoś jeszcze.

    Rozumiem.

> [...]
    > fakturze urządzenie oosobno, to będzie sprzedaż. Więc w zakresie
    > działalności trzeba mieć i usługi i sprzedaż.

    Rozumiem, że informacja o tym, że firma prowadzi sprzedaż i usługi poowinna
    być zawarta w zgłoszeniu do ewidencji działalności gospodarczej?

    Pozdrawiam
    Marti

  • 6. Data: 2006-03-25 19:16:15
    Od: Martinez <m...@p...fm>

    Dnia 24.03.2006 fart <a...@w...pl> napisał/a:

> [...]
    > jestem gorącym orędownikiem wielkich działań ... w końcu później każda
    > zmiana kosztuje czas i pienionszki ... ale kurna najważniejszy jest czas

    Czy ilość wpisów ma wpływ na jakieś podatki? opłaty itp?

    Marti

  • 7. Data: 2006-03-25 19:21:37
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@p...fm.NOSPAM> napisal(a):

    > Kto to weryfikuje?
    > Co by sie stało gdybym coś wykonywał bez odpowieniego wpisu w profil
    > działalności?

    W jakiejś tam ustawie jest napisane, że wpis ma być zgodny
    z prawdą i kompletny. Zatem może akcydentalne czynności w ramach
    działalności gospodarczej spoza zakresu nie będą jakimś kwasem, ale
    jeśli coś robisz ciągle, to lepiej wpisać. Inaczej grozi jakaś tam
    grzywna (niewielka). Raczej nikt tego nie weryfikuje. Jedynie USy
    czasem się doczepiają i próbują z tego wyciągać dziwne wnioski (że np.
    transakcja nie miała miejsca), co na ogól jest do obronienia.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 8. Data: 2006-03-25 19:23:36
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@p...fm> napisal(a):

    > Czy ilość wpisów ma wpływ na jakieś podatki? opłaty itp?

    Zasadniczo nie. Ale czasem potrafi być zonk, kiedy wpiszesz coś co
    ma wpływ na VAT (doradztwo i inne takie) a nie chcesz być VATowcem. W
    zasadzie liczy się działalność FAKTYCZNIE wykonywana, ale USy lubią
    tutaj kręcić. PO co się kłócić, lepiej pomyśleć przed faktem i jeśli
    coś jest zbędne a ma jakieś ewentualne reperkusje, to nie wpisywać

  • 9. Data: 2006-03-25 19:43:00
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Martinez napisał:
    [..]
    > Sorry za lamerskie pytania ale wolę się wygłupić niż popełnić jakiś błąd.

    We wszystkich firmach, które zakładam zawsze wpisuję tylko GŁÓWNE
    pozycje, a do REGONu podajesz obojętnie jaką klasę jako podstawową
    działalność. I wszystko na temat :)

    Ktoś kto wpisywał 200 pozycji musiał mieć ciężką noc, albo chciał
    uzasadniać swoje biurokratyczne istnienie.

    ubawiony
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 10. Data: 2006-03-26 07:20:02
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > działalność. I wszystko na temat :)
    >
    > Ktoś kto wpisywał 200 pozycji musiał mieć ciężką noc, albo chciał
    > uzasadniać swoje biurokratyczne istnienie.

    taaaaaaaaaaaaaaaaaaa ????
    a ile razy porzegrałeś przetarg z powodu braku jakiegoś pieprzonego
    zapisu????
    Noooo jeśli jesteś firma "FikuMiku" to oczywiście mozesz roboć co chcesz i
    albo narazisz się na karę ... albo nie ... ale jak w łatwy sposób można Cie
    upindolić w przetargach lub innych tego typu wyścigach do pieniędzy ... to
    uwierz mi wykorzystane to zostanie przeciwko Tobie .. i wtedy Ty będziesz
    miał noc z kacem :)))))))

    pozdrawiam
    fart