  • 71. Data: 2014-01-22 23:38:10
    Temat: Re: Kierowcy mordercy
    Od: "Nemo" <C...@N...us>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Wcale tak nie pisał.

    Zapisał sie do chóru populistów, którzy na każdy problem mają jedno
    rozwiązanie: podwyższyć kary. A takie podejście nieuchronnie prowadzi
    do zredukowania asortymentu kar do jednej - głównej, za wszystko. To
    jest droga donikąd.

    Tymczasem przepisów karnych mamy pod dostatkiem a możliwe kary całkiem
    wysokie. Problemem jest egzekwowanie prawa. Zarówno na poziomie
    policjanta jak i sądu.

    > Wyłącznie za ucieczkę z miejsca wypadku.
    > Bo to JEST całkiem poważne działanie.

    I już jest zagrożone całkiem poważną karą.

    > BTW: przy okazji byłby to dość poważny bat na pieszych
    > "ucieczkowiczów".

    Gdy mowa o pieszych to najpierw wypadałoby zacząć od prostszych
    rzeczy. Przebieganie przez jezdnię, przechodzenie na ukos,
    przechodzenie poza przejściem, chodzenie po niewłaściwej stronie drogi
    itd. - policja praktycznie nie reaguje na takie zachowania. Do tego
    nie potrzeba zmian w prawie i zaostrzania kar.

  • 72. Data: 2014-01-23 00:06:16
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 22.01.2014 23:38, Nemo wrote:

    > Zapisał sie do chóru populistów,

    nie.

    > którzy na każdy problem mają jedno
    > rozwiązanie: podwyższyć kary.

    nie. modyfikowac i rozrozniac.

    > A takie podejście nieuchronnie prowadzi do
    > zredukowania asortymentu kar do jednej - głównej, za wszystko.

    nie za wszystko.

    > To jest
    > droga donikąd.

    road to perdition ;D

> [...]
    > przejściem, chodzenie po niewłaściwej stronie drogi itd. - policja
    > praktycznie nie reaguje na takie zachowania. Do tego nie potrzeba zmian

    Masz racje. Co nie zmienia faktu, ze glupio tak dyskutanta pojechac
    "glupoty piszesz".

    Nie mozna bylo tak od razu ja napisales?

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 73. Data: 2014-01-23 00:23:01
    Od: "Nemo" <C...@N...us>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał

    > nie.

    Tak.

    > nie. modyfikowac i rozrozniac.

    Napisałeś w odniesieniu do konkretnej sprawy. Takie działanie to
    najgorsze co można robić względem prawa karnego czy prawa w ogóle.
    Prawo nie powinno reagować na incydenty tylko rozwiązywac problemy w
    sposób systemowy. Zwłaszcza kodeksy nie powinny być zmieniane ad hoc,
    pod wpływem akcji, emocji, sraczki medialnej itp. Jedna, generalna
    redakcja na ćwierć wieku to byłoby do przyjęcia. A nie to co się teraz
    z prawem wyrabia.

    > nie za wszystko.

    Nie za pierwszym razem, ale w finale.

    > Masz racje. Co nie zmienia faktu, ze glupio tak dyskutanta pojechac
    > "glupoty piszesz".
    >
    > Nie mozna bylo tak od razu ja napisales?

    Pracuję nad sobą, tylko słabo mi idzie. Ale głąbem nazwałem cię
    dopiero w czwarym poście, więc tak najgorzej nie jest. Może skończy
    sie naganą, a nie od razu czapa?

  • 74. Data: 2014-01-23 00:29:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Jan 2014, cumulonimbus wrote:

    > Zrób prawko, zrób min. 200-300 tys., spotkaj się z różnymi sytuacjami,

    Moment.
    Jaką ma szansę na osobiste spotkanie się z ucieczką sprawcy
    z miejsca wypadku z ofiarami w ludziach?
    Bo tu nie chodzi o zupełnie NIEŚWIADOMĄ akcję.
    Teoretycznie możliwą lecz z nikłym prawdopodobieństwem
    (na ogół dającym się ocenić) nieświadomą.

    Konkretnie w wątku chodzi o podejrzewanie wyboru (przez sprawców)
    "przyznać się do jazdy po pijaku czy zostawić poszkodowanego i uciec".

    To nie jest kwestia żądania kary śmierci za ucieczkę.
    To jest kwestia proporcji w karze.
    Jak już było - dla kierowców NIE BĘDĄCYCH SPRAWCAMI wobec
    tych samych kierowców, będących sprawcami umyślnego czynu
    (ucieczki).

    pzdr, Gotfryd

  • 75. Data: 2014-01-23 00:40:06
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 23.01.2014 00:23, Nemo wrote:
    > Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał

    > Tak.

    > Napisałeś w odniesieniu do konkretnej sprawy.

    chyba lepiej niz do wygdybanej

    konkretna sprawa reprezentuje konkretny problem

    > Takie działanie to
    > najgorsze co można robić względem prawa karnego czy prawa w ogóle. Prawo
    > nie powinno reagować na incydenty tylko rozwiązywac problemy w sposób
    > systemowy.

    czy w zwiazku z tym zabroniona jest dyskusja o konkretnych przypadkach?

    dyskusja a nwet propozycja to nie zmiana prawa, do tego droga daleka

> [...]
    > wpływem akcji, emocji, sraczki medialnej itp. Jedna, generalna redakcja
    > na ćwierć wieku to byłoby do przyjęcia. A nie to co się teraz z prawem

    ja tam nie wiem co sie wyrabia, pamietam dopalacze, chybaiona akcje

    > Nie za pierwszym razem, ale w finale.

    a ty prorok jasnowidz jakis?

  • 76. Data: 2014-01-23 05:49:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-22 21:52, hikikomorisan wrote:

    > Bez zmian. Nie chce modernizowac calego kodeksu k.

    > Obecnie kary sa i tak juz nieproporcjonalne. Za przestepstwo skarbowe
    > mozna dostac wiecej niz za morderstwo.

    No dobra - czyli żądasz czapy, zdając sobie sprawę, że jako eliminacja
    takich zachowań jest to zupełnie nieskuteczne i kara niespecjalnie jest
    proporcjonalna do czynu. Ok - to ja już nie dyskutuję. Cieszę się że
    jedyne co w tej kwestii możesz to żądać.

    Shrek.

  • 77. Data: 2014-01-23 08:23:04
    Od: "Nemo" <C...@N...us>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał

    > chyba lepiej niz do wygdybanej
    >
    > konkretna sprawa reprezentuje konkretny problem

    Konkretna sprawa to incydent. Nie można zmieniać kodeksów pod wpływem
    incydentu.

    > czy w zwiazku z tym zabroniona jest dyskusja o konkretnych
    > przypadkach?

    No to dyskutujemy.

    > dyskusja a nwet propozycja to nie zmiana prawa, do tego droga daleka

    Całe szczęście. Ale głupie działanie zaczyna sie od głupich pomysłów,
    dlatego trzeba na nie reagować.

    > ja tam nie wiem co sie wyrabia, pamietam dopalacze, chybaiona akcje

    Sam widzisz do czego prowadzi pisanie prawa na kolanie, pod wpływem
    incydentów i emocji. Skoro już sam dostarczasz argumentów przeciw
    swoim postulatom to chyba dyskusja zmierza ku szczęśliwemu końcowi ;P

    > a ty prorok jasnowidz jakis?

    Tu nie trzeba nadprzyrodzonych zdolności, wystarczy logiczne myślenie.

  • 78. Data: 2014-01-23 08:54:44
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-22 20:24, hikikomorisan pisze:

    > po prostu postuluje eliminowac z zycia spolecznego szkodzace jednostki.
    > aspoleczne.

    Zauważ tylko, że to nie oni przyszli do społeczeństwa (na ogół to nie są
    imigranci), a odwrotnie - to społeczeństwo (raczej: państwo) przyszło do
    nich i narzuciło swoje (mafijne) zasady.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 79. Data: 2014-01-23 09:57:27
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 23.01.2014 05:49, Shrek wrote:

    > No dobra - czyli żądasz czapy, zdając sobie sprawę, że jako eliminacja
    > takich zachowań jest to zupełnie nieskuteczne i kara niespecjalnie jest
    > proporcjonalna do czynu.

    wrecz przeciwnie

    > Ok - to ja już nie dyskutuję. Cieszę się że
    > jedyne co w tej kwestii możesz to żądać.

    nie zadam nawet, proponuje i poddaje pod dyskusja

    a teraz kanapki bierz i biegusiem do szkoly

  • 80. Data: 2014-01-23 09:58:37
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 23.01.2014 08:54, sqlwiel wrote:

    > Zauważ tylko, że to nie oni przyszli do społeczeństwa (na ogół to nie są
    > imigranci), a odwrotnie - to społeczeństwo (raczej: państwo) przyszło do
    > nich i narzuciło swoje (mafijne) zasady.

    zasady z grubasza

    - nie zabijaj
    - jak zrobisz krzywde staraj sie pomoc
    - nie zostawiaj poszkodowanego na pastwe losu

    fakt, mafijne zasady