  • 1. Data: 2014-01-18 16:30:14
    Temat: Straz Gminna a dane osobowe
    Od: sodar <s...@g...com>

    Żona dostała mandat od Straży Gminnej w Człuchowie, za przekroczenie prędkości. Do
    winy się przyznaje, chce zapłacić mandat, jednak oprócz kasy na mandat strażnicy
    żądają dość szczegółowych danych osobowych, strasząc, że za ich niepodanie, skierują
    sprawę do sądu.
    Żądane dane to oprócz PESELu, imiona rodziców/nazwisko rodowe matki, nazwisko rodowe
    małżonki, wykształcenie, zawód wyuczony, zawód wykonywany, seria i nr dowodu
    tożsamości, stan cywilny, liczba dzieci ich wiek, liczba osób na utrzymaniu.
    Jestem w stanie zrozumieć PESEL i przyznanie się do winy podpisem, ale po co reszta
    do wystawienia mandatu.
    Jest to komplet danych w sam raz do zaciągnięcia kredytu, lub autoryzacji w banku,
    który ma być w dodatku wysyłany listem zwykłym. Czy żona musi podawać te dane? Jeśli
    nie, to na jakie prawo może się powołać wysyłając odpowiedź do SG.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2014-01-18 18:28:08
    Temat: Re: Straz Gminna a dane osobowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sodar" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Przeczytaj dobrze, ale te dane są im potrzebne, gdyby żona nie chciała
    przyjąć mandatu. To sie do wniosku o ukaranie wpisuje. Policja sobie te
    dane pobiera z Centralnej Bazy Danych, ale Straż Gminna nie ma dostępu
    on-line i musieliby pismo słać, to sobie upraszczają. Z tym, że by uspokoić
    atmosferę - Straż Gminna te dane ma prawo przetwarzać i uzyskiwać, więc jak
    żona nie wpisze, to po prostu jeden papierek więcej bedzie w aktach i tyle.

  • 3. Data: 2014-01-19 12:47:30
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 18 Jan 2014 07:30:14 -0800 (PST), sodar <s...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >Jest to komplet danych w sam raz do zaciągnięcia kredytu, lub autoryzacji w banku,
    który ma być w dodatku wysyłany listem zwykłym.
    Przecież to nadawca decyduje jakim rodzajem przesłyki wyśle list a nie
    odbiorca. Jak wolisz wysłać ZPO to tak wyślij. A najproście będzie
    wysłać im skan mailem.

    WAM

  • 4. Data: 2014-01-20 12:37:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Jan 2014, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > przyjąć mandatu. To sie do wniosku o ukaranie wpisuje. Policja sobie te dane

    Wszystkie wymienione?
    Bo coś mi nie pasuje.

    > ale Straż Gminna nie ma dostępu on-line
    > i musieliby pismo słać, to sobie upraszczają.

    No i w tym chyba leży sedno sprawy - prawnie jest to nadużycie.
    Prosić mogą :>, żądać nie.

    > Straż Gminna te dane ma prawo przetwarzać i uzyskiwać, więc jak żona nie
    > wpisze, to po prostu jeden papierek więcej bedzie w aktach i tyle.

    Zgoda.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2014-01-20 16:49:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ps.com...

    > Wszystkie wymienione?
    > Bo coś mi nie pasuje.

    Druk wniosku oukaranie jest standardowy i dostępny w
    sieci.Przejrezałemjeszcze raz i nie widzę wśród tych wymieninych przez
    inicjatora wątku zbędnych.

    > No i w tym chyba leży sedno sprawy - prawnie jest to nadużycie.
    > Prosić mogą :>, żądać nie.

    Jeśli osoba przyjmuje mandat, to w ogóle większość tych danych jest im
    zbędna. Mandat wpisuje sie tylko te danje z PESEL.

  • 6. Data: 2014-01-20 20:49:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2014 16:49:55 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik
    napisał:

    > Druk wniosku oukaranie jest standardowy i dost�pny w
    > sieci.
    A trzeba z tego druku korzystać?
    Bo własnie przerabiam temat: dostałem do wypełnienia druk z prośbą o odesłanie
    wypełnionego.
    Nie wypełniałem jednak ich druku tylko napisałem im meila że tego i tego dnia
    samochód oprócz mnie użytkowała ta i ta osoba.
    Zobaczę czy i co odpiszą.

  • 7. Data: 2014-01-20 20:58:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ps.com...
    > Bo własnie przerabiam temat: dostałem do wypełnienia druk z prośbą o
    > odesłanie wypełnionego.

    Faktycznie przysłali Ci wniosek o ukaranie do wypełnienia? :-)

  • 8. Data: 2014-01-20 23:41:12
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-01-19 12:47, WAM pisze:
    który ma być w dodatku wysyłany listem zwykłym.
    > Przecież to nadawca decyduje jakim rodzajem przesłyki wyśle list a nie
    > odbiorca. Jak wolisz wysłać ZPO to tak wyślij.
    Dokładnie. Można wysłać nawet za pobraniem ;-)

    > A najproście będzie wysłać im skan mailem.
    ... i najlepiej od razu w CC umieścić CIA ;->

    Maciek

  • 9. Data: 2014-01-21 07:28:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2014 20:58:43 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik
    napisał:

    > Faktycznie przys�ali Ci wniosek o ukaranie do wype�nienia? :-)

    Nie o ukaranie tylko ich chyba "standartowy" druk z 3 możliwościami do wyboru i
    kazali wypełnić i odesłać.

  • 10. Data: 2014-01-21 11:34:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ps.com...

    > Nie o ukaranie tylko ich chyba "standartowy" druk z 3 możliwościami do
    > wyboru i kazali wypełnić i odesłać.

    Też właśnie tak podejrzewam.