  • 1. Data: 2011-06-07 07:04:32
    Temat: Kiedy zgłosić dłuznika do Krajowego Rejestru, kiedy oddać do windykacji
    Od: "Wierzyciel" <w...@1...com>

    Pod jakimi warunkami można zgłaszać dłużnika
    do KRD, a jakimi do firmy windykacyjnej ??

    Mam kłopot z firmą wiszącą mi za prace (faktury
    przyjete i zaksięgowane u nich także) od co najmniej
    grudnia...Nie płacą ani grosika, brak reakcji
    na maile ( jeszcze nie wysłałem oficjalnego wezwania
    do zapłaty).

    Pozdrowienia

    --
    Wierzyciel

  • 2. Data: 2011-06-10 07:55:27
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > grudnia...Nie płacą ani grosika, brak reakcji
    > na maile ( jeszcze nie wysłałem oficjalnego wezwania

    to 2x oficjalne pismo ze zwrotką, pożniej zasądzić

  • 3. Data: 2011-06-10 11:26:15
    Od: "Wierzyciel" <w...@r...com>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > to 2x oficjalne pismo ze zwrotką, pożniej zasądzić

    czy te dwa oficjalne wystarczą do zgłoszenia do windykacji
    czy muszę do sądu ???

    --
    Wierzyciel

  • 4. Data: 2011-06-10 12:03:59
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.06.2011 13:26, Wierzyciel pisze:

    > czy te dwa oficjalne wystarczą do zgłoszenia do windykacji
    > czy muszę do sądu ???

    Ale co chcesz uzyskać?

    Ktoś jest ci coś winien? Masz na do dokumenty? To wzywasz do zapłaty,
    jak nie zapłaci składasz pozew do sądu i po wygranej oddajesz papiery
    komornikowi.

    Jeśli nie potrafisz tego wszystkiego zrobić sam - zlecasz to prawnikowi
    za stosownym wynagrodzeniem.

  • 5. Data: 2011-06-10 21:47:29
    Od: "Wierzyciel" <w...@r...com>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:ist17f$t50$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > komornikowi.
    >
    > Jeśli nie potrafisz tego wszystkiego zrobić sam - zlecasz to prawnikowi

    Piszę niezbyt jasno widocznie.
    Chcę uzyskać zwrot należności - kilkanaście przyjętych i zaksięgowanych
    u dłużnika faktur.
    Zwrotu mogę się domagać poprzez sąd, to proste - po dwu bezskutecznych
    wezwaniach do zapłaty. Firma wyjdzie z problemu, płacąc mi np. po 100 zł
    przez kilkadziesiąt miesięcy.
    Pytanie jest takie - czy mogę zamiast do sądu udać się do firmy
    windykacyjnej ?
    Pod jakimi warunkami firmy takie zazwyczaj przyjmują sprawę do załatwienia ?
    Jakie warunki muszę spełnić, by umieścić taka firmę w rejestrze dłużników ?
    Czy proces musi się odbyć, czy też można to pominąć ?

    --
    Wierzyciel

  • 6. Data: 2011-06-10 22:19:15
    Od: kauzyperda <n...@n...com>

    W dniu 2011-06-10 23:47, Wierzyciel pisze:
    > Piszę niezbyt jasno widocznie.
    > Chcę uzyskać zwrot należności - kilkanaście przyjętych i zaksięgowanych
    > u dłużnika faktur.

    To wezwij go do zaplaty, wyznacz termin, jak nie zaplaci, do sadu.
    Piszesz o fakutrach przyjetych, szczegolow nie znam, ale moze nawet uda
    sie dostac nakaz w nakazowym (1/4 oplaty sadowej na start)

    > Zwrotu mogę się domagać poprzez sąd, to proste

    Najprostrze rozwiazania sa najlepsze

    > - po dwu bezskutecznych
    > wezwaniach do zapłaty.

    Po jednym

    > Firma wyjdzie z problemu, płacąc mi np. po 100 zł
    > przez kilkadziesiąt miesięcy.

    Dlaczego? Masz tytul wykonawczy to egzekwujesz z *calego* majatku -
    komornik zajmuje np. rachunek bankowy i sciaga ile sie nalezy
    A jak nie to prowadzisz egzekucje dalej z czego tylko maja, nie wiem
    skad pomysl ze beda placic 100

    > Pytanie jest takie - czy mogę zamiast do sądu udać się do firmy
    > windykacyjnej ?

    Mozesz, tylko po co?

    > Pod jakimi warunkami firmy takie zazwyczaj przyjmują sprawę do załatwienia ?

    Ze im zaplacisz tyle ile sobie zawinszuja

    > Jakie warunki muszę spełnić, by umieścić taka firmę w rejestrze dłużników ?

    Najczesciej wlasnie tytul wykonawczy, wpisze fraze w google, znajdziesz

    > Czy proces musi się odbyć, czy też można to pominąć ?

    W tak prostej sprawie proces sie odbedzie jesli dluznik/pozwany wniesie
    w 2 tygodnie sprzeciw/zarzuty od nakazu zaplaty, ktory dostanie razem z
    odpisem pozwu.

    Niepotrzebnie kombinujesz, nie wiem skad wiara, ze oplacony przez Ciebie
    zleceniobiorca ktory w zasadzie procz prosb i grozb nic nie moze wiecej
    zdziala niz przymus panstwowy

    --
    pozdr
    luck

  • 7. Data: 2011-06-12 18:49:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.06.2011 23:47, Wierzyciel pisze:

    > Piszę niezbyt jasno widocznie.
    > Chcę uzyskać zwrot należności - kilkanaście przyjętych i zaksięgowanych
    > u dłużnika faktur.

    No to składasz pozew o zapłatę w uproszczonym trybie i liczysz na to, że
    pozwany się nie odwoła w terminie.

    > Zwrotu mogę się domagać poprzez sąd, to proste - po dwu bezskutecznych
    > wezwaniach do zapłaty.

    Wystarczy jedno.

    > Firma wyjdzie z problemu, płacąc mi np. po 100 zł
    > przez kilkadziesiąt miesięcy.

    ROTFL

    Wyrok -> uprawomocnienie -> tytuł wykonawczy -> wskazujesz majątek i
    komornik zajmuje jak leci.

    Skąd ludzie takie bzdury wydobywają? Czasami te 100zł to nawet odsetek
    ustawowych nie pokrywa!

    > Pytanie jest takie - czy mogę zamiast do sądu udać się do firmy
    > windykacyjnej ?

    Możesz.

    > Pod jakimi warunkami firmy takie zazwyczaj przyjmują sprawę do załatwienia ?

    Wzajemnie uzgodnionymi. Z reguły jest to albo odkupienie należności za
    psie pieniądze albo występowanie w imieniu wierzyciela za odpowiednim
    wynagrodzeniem z góry plus prowizją od odzyskanych należności.

    Uczciwe firmy windykacyjne idą z tym do sądu. Inne zwodzą latami i
    czekają, aż się sprawa przedawni.

    > Jakie warunki muszę spełnić, by umieścić taka firmę w rejestrze dłużników ?

    Musi istnieć rzeczywisty niespłacony dług - szczegóły czasowe znajdziesz
    w stosownej ustawie (minimum miesiąc czy może dwa opóźnienia).

    > Czy proces musi się odbyć, czy też można to pominąć ?

    Ponownie: chcesz odzyskać pieniądze, czy tylko coś odreagować?