eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKiedy zgłosić dłuznika do Krajowego Rejestru, kiedy oddać do windykacji › Re: Kiedy zgłosić dłuznika do Krajowego Rejestru, kiedy oddać do windykacji
    Date: Sat, 11 Jun 2011 00:19:15 +0200
    From: kauzyperda <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kiedy zgłosić dłuznika do Krajowego Rejestru, kiedy oddać do
    windykacji

    W dniu 2011-06-10 23:47, Wierzyciel pisze:
    > Piszę niezbyt jasno widocznie.
    > Chcę uzyskać zwrot należności - kilkanaście przyjętych i zaksięgowanych
    > u dłużnika faktur.

    To wezwij go do zaplaty, wyznacz termin, jak nie zaplaci, do sadu.
    Piszesz o fakutrach przyjetych, szczegolow nie znam, ale moze nawet uda
    sie dostac nakaz w nakazowym (1/4 oplaty sadowej na start)

    > Zwrotu mogę się domagać poprzez sąd, to proste

    Najprostrze rozwiazania sa najlepsze

    > - po dwu bezskutecznych
    > wezwaniach do zapłaty.

    Po jednym

    > Firma wyjdzie z problemu, płacąc mi np. po 100 zł
    > przez kilkadziesiąt miesięcy.

    Dlaczego? Masz tytul wykonawczy to egzekwujesz z *calego* majatku -
    komornik zajmuje np. rachunek bankowy i sciaga ile sie nalezy
    A jak nie to prowadzisz egzekucje dalej z czego tylko maja, nie wiem
    skad pomysl ze beda placic 100

    > Pytanie jest takie - czy mogę zamiast do sądu udać się do firmy
    > windykacyjnej ?

    Mozesz, tylko po co?

    > Pod jakimi warunkami firmy takie zazwyczaj przyjmują sprawę do załatwienia ?

    Ze im zaplacisz tyle ile sobie zawinszuja

    > Jakie warunki muszę spełnić, by umieścić taka firmę w rejestrze dłużników ?

    Najczesciej wlasnie tytul wykonawczy, wpisze fraze w google, znajdziesz

    > Czy proces musi się odbyć, czy też można to pominąć ?

    W tak prostej sprawie proces sie odbedzie jesli dluznik/pozwany wniesie
    w 2 tygodnie sprzeciw/zarzuty od nakazu zaplaty, ktory dostanie razem z
    odpisem pozwu.

    Niepotrzebnie kombinujesz, nie wiem skad wiara, ze oplacony przez Ciebie
    zleceniobiorca ktory w zasadzie procz prosb i grozb nic nie moze wiecej
    zdziala niz przymus panstwowy

    --
    pozdr
    luck